Vauxhall Mokka Forums banner
81 - 100 of 484 Posts
Dus de dag is eindelijk aangebroken, en vandaag is mijn nieuwe mokka e afgeleverd, tot nu toe ben er dol op, moet alleen nog wennen aan het opladen en alle apps instellen!!
OK, er zal aan de auto zijn geknutseld en het is al dan niet meteen duidelijk waar je de instellingen kunt wijzigen.

De beste manier is om er een paar kilometer mee te rijden en er een gevoel voor te krijgen, maak je geen zorgen over de app.

Zet de auto na een paar dagen terug naar de fabrieksinstellingen in het menu, dan krijg je een aantal opties en meldingen in de loop van een paar dagen, afhankelijk van hoeveel je ermee rijdt.
Het zal je vragen om de app te downloaden en te installeren en bluetooth etc. te configureren.

Je kunt de boel voor zijn en alles in één keer doen, maar een langzamere, meer methodische manier van werken zorgt ervoor dat je minder vermijdbare problemen tegenkomt.

Gaz

OK, er is waarschijnlijk aan de auto geknutseld en het is misschien niet meteen duidelijk waar je de instellingen kunt wijzigen.

De beste manier is om er een paar kilometer mee te rijden en er een gevoel voor te krijgen, maak je geen zorgen over de app.

Na een paar dagen zet je de auto terug naar de fabrieksinstellingen in het menu, dan krijg je een aantal opties en aanwijzingen in de loop van een paar dagen, afhankelijk van hoeveel je ermee rijdt.
Het zal je vragen om de app te downloaden en te installeren en bluetooth etc. te configureren.

Je kunt de tijd voor zijn en alles in één keer doen, maar een langzamere, meer methodische manier van werken zorgt ervoor dat je minder vermijdbare problemen tegenkomt.

Gaz
Bedankt Gaz, waardeer het advies

Discussion starter · #83 ·
Besteld 29 mrt 22 - leverdatum 31 jul 22
Heb dit van de dealer ontvangen:-

Onze systemen voor het controleren van auto's liggen momenteel plat omdat ze alles overzetten naar een nieuw systeem. Ik heb de lijst met auto's die naar ons komen gecontroleerd en het staat nog steeds als een verwachte leverdatum voor ons van 31 juli.

Zodra de systemen weer goed werken, wat op elk moment kan zijn, zal ik op uw auto kijken en u een e-mail sturen om u op de hoogte te stellen.

Wat goed nieuws is voor mij, maar ik weet zeker dat het erg frustrerend is voor degenen die voor mij besteld hebben.

Hoewel het nog moet arriveren!

Besteld op 29 maart 22 - leverdatum 31 juli 22

Onze systemen voor het controleren van auto's liggen momenteel plat omdat ze alles overzetten naar een nieuw systeem. Ik heb de lijst met auto's die naar ons komen gecontroleerd en het staat nog steeds als een verwachte leverdatum voor ons van 31 juli.

Zodra de systemen weer goed werken, wat op elk moment kan zijn, zal ik uw auto controleren en u een e-mail sturen en u op de hoogte stellen.

Wat goed nieuws is voor mij, maar ik ben er zeker van dat het erg frustrerend is voor degenen die voor mij besteld hebben.

Hoewel het nog moet aankomen!
Wat u zou moeten doen, is uitzoeken of dit nieuwe systeem iets klantgerichts bevat.
Voorheen kon men een specifieke webpagina bezoeken en een code presenteren die, zodra de build een punt bereikte waarop een VIN werd uitgegeven, zichzelf zou updaten om die te gebruiken en te tonen.

Als het nieuwe systeem toegankelijk is of iets heeft dat toegankelijk is voor de klant, zou dit de noodzaak wegnemen voor mensen om urenlang dingen na te jagen bij een dealer die dan urenlang moet rommelen en de mensen vaak toch het verkeerde vertelt.

Alles wat u kunt vinden, zou hier nuttig zijn, maar vermijd uiteraard het plaatsen van een deel van een link met persoonlijke gegevens over u.

Gaz

Discussion starter · #85 ·
Wat je zou moeten doen, is uitzoeken of dit nieuwe systeem iets klantgerichts bevat.
Voorheen kon men een specifieke webpagina bezoeken en een code presenteren die, zodra de build een punt bereikte waarop een VIN werd uitgegeven, zichzelf zou updaten om die te gebruiken en te tonen.

Als het nieuwe systeem toegankelijk is of iets heeft dat toegankelijk is voor de klant, dan zou dit de noodzaak wegnemen voor mensen om urenlang dingen na te jagen bij een dealer die dan urenlang moet rommelen en de mensen vaak toch het verkeerde vertelt.

Alles wat je kunt vinden, zou hier nuttig zijn, maar vermijd uiteraard het plaatsen van een deel van een link die persoonlijke details over jou bevat.

Gaz
Ik begrijp van andere posters dat de 18e de datum is waarop het nieuwe systeem beschikbaar komt.
Ik zal vragen of dit, zoals je suggereert, enige klantgerichte functionaliteit heeft of dat het gewoon weer een 'spreadsheet' is

Ik begrijp van andere posters dat de 18e de datum is waarop het nieuwe systeem beschikbaar zal zijn.
Ik zal vragen of dit, zoals u suggereert, enige klantgerichte functionaliteit heeft of dat het slechts een andere 'spreadsheet' is.
Ik dacht gewoon dat ik onzin had gekregen toen ze zeiden dat het systeem pas op de 18e open was en dat de reden was dat ze me niet konden vertellen wanneer mijn auto hier zou zijn.

Besteld 29 maart 22 - leverdatum 31 juli 22

Zodra de systemen weer goed werken, wat op elk moment kan zijn, zal ik er zijn en uw auto controleren en u een e-mail sturen en u informeren.

Wat goed nieuws is voor mij, maar ik ben er zeker van dat het erg frustrerend is voor degenen die voor mij besteld hebben.

Hoewel het nog moet arriveren!
Ja, het is zeker besteld op 2 februari, leverdatum medio juli, toen werd me verteld over dit PSA-systeem en ze kunnen niet controleren of mijn auto klaar is.

Ik heb begin april 2022 een mokka e Sri besteld. Iemand een idee wanneer ik de aankomst kan verwachten? Ik heb momenteel een combo life maar heb er problemen mee gehad dus mobility heeft de lease vroegtijdig beëindigd en geadviseerd om eind maart 22 een nieuwe auto te bestellen vandaar de bestelling van de mokka e

Ik geloof dat u een antwoord zult vinden op de vorige vier pagina's, aangezien niemand tot nu toe een glazen bol heeft.

Discussion starter · #90 ·
Ik begrijp van andere posters dat de 18e de datum is waarop het nieuwe systeem beschikbaar zal zijn.
Ik zal vragen of dit, zoals u suggereert, enige klantgerichte functionaliteit heeft of dat het slechts een andere 'spreadsheet' is.
Update over mijn bestelling, ik neem aan dat het computersysteem draait, aangezien mijn bestelling van 29 maart, levering 31 juli, dealer meldt:

Goed nieuws, uw auto is gebouwd en is vanochtend uit de fabriek gekomen.

We wachten alleen nog op transport naar de haven van Zeebrugge. Ik ben tot donderdag uit de zaak, maar zal dan nog eens kijken om te zien of ik een beter idee heb van wanneer hij bij ons aankomt

Het is dus misschien tijd om uw bestellingen te controleren.

Update over mijn bestelling, ik neem aan dat het computersysteem draait, aangezien mijn bestelling van 29 maart, levering 31 juli, dealerrapporten:-

Goed nieuws, uw auto is gebouwd en is vanmorgen uit de fabriek gekomen.

Wachtend op transport naar de haven van Zeebrugge. Ik ben tot donderdag uit de zaak, maar zal dan nog eens kijken om een beter idee te krijgen van wanneer hij bij ons aankomt

Dus het is misschien tijd om uw bestellingen te controleren.
Gelukkig heb je een maand eerder besteld dan jij en nog steeds niets nadat je medio juli te horen kreeg dat ik het zou hebben, ik hoop dat je van de jouwe hebt genoten

Gelukkig heb je een maand eerder besteld en nog steeds niets nadat je medio juli te horen kreeg dat ik het zou hebben, ik hoop dat je ervan genoten hebt
Is uw bestelling voor een andere specificatie of mobiliteit?

Gaz

Discussion starter · #93 ·
Is uw bestelling voor een andere VSOEC of motability?

Gaz
Mijn bestelling is gebaseerd op een originele zoekopdracht via Carwow. Ik kreeg toen aanbiedingen van lokale dealers en ging naar een in Wakefield. Proefrit gemaakt met de SRi-versie van de Mokka e, vond het leuk en voor het relatief kleine verschil tussen de SRi en de Ultimate koos ik voor die laatste.
Overeengekomen p/ex op mijn Leaf en een contante bestelling geplaatst.
Geen lease - Geen PCP - Geen dealerfinanciering - geen Motobility. Eigenlijk zoals naar een winkel gaan en een blik bonen kopen (behalve dat ik op de levering heb moeten wachten)
Dus ik weet niet waarom anderen zo lang moeten wachten. Ik heb eerder gepost dat de Motobility- en leasebestellingen geen prioriteit kregen.
Misschien kunnen er nu, nu er een actueel computersysteem is, vragen worden gesteld en hebben de dealers de antwoorden.

Mijn bestelling is gebaseerd op een originele zoekopdracht via Carwow. Ik kreeg toen aanbiedingen van lokale dealers en ik ging naar een in Wakefield. Proefrit gemaakt met de SRi-versie van de Mokka e, vond het leuk en voor het relatief kleine verschil tussen de SRi en de Ultimate koos ik voor die laatste.
Inruil overeengekomen op mijn Leaf en een contante bestelling geplaatst.
Geen lease - Geen PCP - Geen dealerfinanciering - geen Motobility. Eigenlijk net als naar een winkel gaan en een blik bonen kopen (behalve dat ik op de levering heb moeten wachten)
Dus ik weet niet waarom anderen zo lang moeten wachten. Ik heb eerder gepost dat de Motobility- en leasebestellingen geen prioriteit kregen.
Misschien kunnen er nu, nu er een actueel computersysteem is, vragen worden gesteld en zullen de dealers de antwoorden hebben
Ja, daarom vroeg ik me af of Robo42 een auto had besteld die vertraging zou kunnen oplopen.

Gaz

• Like
Reactions: Grandad67
Ik begin me af te vragen of bepaalde modellen, specificaties of kleuren de reden zijn voor de vertraging. Ik heb net met mijn dealer gesproken, die me vertelt dat het nieuwe systeem nog steeds niet werkt! Ter referentie: ik heb een groene Ultimate Mokka e besteld en mijn bestelling werd op 4 april bevestigd, waarbij de dealer medio juli (!) en Vauxhall (besteld via het partnerprogramma) eind september aangaven.

Discussion starter · #96 ·
Ik begin me af te vragen of bepaalde modellen, specificaties of kleuren de reden zijn voor de vertraging. Ik heb net met mijn dealer gesproken die me vertelt dat het nieuwe systeem nog steeds niet werkt! Ter referentie: ik heb op 4 april een groene Ultimate Mokka e besteld en mijn bestelling werd bevestigd met de dealer die medio juli (!) zei en Vauxhall (besteld via het partnerprogramma) eind september.
Het kan zijn dat sommige dealers nog niet op het nieuwe systeem zitten - of dat ze het als een heel dun excuus gebruiken.
Mijn dealer kon vorige week alleen maar zeggen dat het op een lijst stond om te worden geleverd, nu kan hij me vertellen dat het is gebouwd, de fabriek heeft verlaten en wacht op transport naar Zeebrugge.
Ik zou uw dealer vragen waarom sommigen toegang hebben en hij niet en wanneer hij verwacht dat te kunnen doen.
Auto's zijn niet goedkoop (in tegenstelling tot de blik bonen die ik eerder noemde) en als ze uw klant en commissie willen, moeten ze ervoor werken.
Ik heb het gevoel dat er een paar luie dealers zijn! Rant voorbij.

Het kan zijn dat sommige dealers nog niet op het nieuwe systeem zitten - of dat ze het als een heel dun excuus gebruiken.
Mijn dealer kon vorige week alleen maar zeggen dat het op een lijst stond om afgeleverd te worden, nu kan hij me vertellen dat het is gebouwd, de fabriek heeft verlaten en wacht op transport naar Zeebrugge.
Ik zou uw dealer vragen waarom sommigen toegang hebben en hij niet, en wanneer hij verwacht dat wel te kunnen doen.
Auto's zijn niet goedkoop (in tegenstelling tot de blik bonen die ik eerder noemde) en als ze uw klant en commissie willen, moeten ze ervoor werken.
Ik heb het gevoel dat er een paar luie dealers zijn! Rant voorbij.
Bonen, £1,20 Ik heb de prijs toevallig een paar dagen geleden bij Tesco gecontroleerd.
Misschien betekent de prijs dat er minder blikken worden gerecycled, wat betekent dat er geen metaal is om nieuwe Mokkas van te bouwen.
Ik hoop dat je het mis hebt, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Eet smakelijk, cowfolk, sommigen van ons hebben op bonen gewacht.

Cowboy Gaz

• Like
Reactions: Grandad67
Mijn bestelling was van 2 november, levering eind januari, haha! Ik heb de dealer lastiggevallen, geen updates beschikbaar, toen kwam hij plotseling op 12 juli aan, wat ook gebeurde! Hier zijn we op 22 juli, nog steeds geen datum om op te halen, omdat “Stellantis, de moedermaatschappij van Vauxhall & PSAV Group, hun platform heeft overgezet en het bestel- en lokalisatiesysteem van voertuigen heeft geüniformeerd en ook de belasting van alle nieuwe voertuigen op één plek heeft geïntegreerd voor alle betrokken merken, wat helaas heeft betekend dat we gedurende een korte periode geen administratieve taken of voertuigbelastingen konden uitvoeren totdat deze wijzigingen waren voltooid en het nieuwe platform live en werkend was”. Antwoord van de manager gisteren!

Waarom moeten ze hun systeem gebruiken als het lokaal belast wordt, dwz gov.uk?
Ze kunnen het hebben over een andere registratievereiste, maar als ze met hun nieuwe systeem geknoeid hebben, moeten ze die handmatig doen zonder al te veel vertraging voor de klant.

Gaz

We bestelden een Mokka-E Ultimate in Green via het Motability-programma in november 2021, ons werd oorspronkelijk verteld eind juni 2022. Toen werd ons 17 juli 2022 verteld.

Na het controleren van de thread hebben talloze posters gezegd dat PSA hun systemen rond 17/18 juli heeft bijgewerkt.

We hebben geprobeerd de dealer te achtervolgen en we hebben een dealer die ons minimaal adviseert. Dus namen we contact op met Motability om te zien of ze wat konden achtervolgen. Motability nam contact met ons op om ons te vertellen dat de datum die ze hadden geadviseerd januari 2023 is…. 😡😡

We hopen dat dit slechts een communicatiefout is.

Dit kan toch niet kloppen. Maandag naar de dealer. En wil serieus antwoorden.

81 - 100 of 484 Posts