Vauxhall Mokka Forums banner
101 - 120 of 484 Posts
We bestelden een Mokka-E Ultimate in Groen via het Motability-programma in november 2021, ons werd oorspronkelijk eind juni 2022 verteld. Toen kregen we te horen 17 juli 2022.

Na het controleren van de thread hebben talloze posters gezegd dat PSA hun systemen rond 17/18 juli heeft bijgewerkt.

We hebben geprobeerd de dealer te achtervolgen en we hebben een dealer die ons minimaal adviseert. Dus namen we contact op met Motability om te zien of ze konden achtervolgen. Motability nam contact met ons op om ons te vertellen dat de datum die ze hadden gekregen januari 2023 is…. 😡😡

Hopen dat dit slechts een communicatiefout is.

Dit kan toch niet kloppen. Ga maandag naar de dealer. En wil serieus antwoorden.
Het is me gelukt om vanmorgen naar de dealer te gaan. En ik kon met de verkoopmanager spreken.

Ik vertelde hem in feite dat we naar een auto van een ander merk (Hyundai) met een andere dealer keken als de rapporten van levering in januari waar zijn.

Ik vertelde hem dat ik de waarheid wil. Hij legde uit dat Stellantis probeerde een update van hun systemen te implementeren vóór 17 juli, de update mislukte en alle merken onder de Stellantis-groep kunnen geen bestellingen voor auto's plaatsen, bestaande builds volgen, nieuwe voertuigen volgen of registreren. De verkoopmanager zei dat ze dachten dat ze de systeemstoring een paar weken zouden kunnen dekken. Maar nu achtervolgen klanten, Motability achtervolgt verschillende bestellingen namens klanten.

Hij zei dat hij hem een paar weken de tijd moest geven, en hij zou contact met me opnemen, aangezien de laatste update die hij over ons voertuig had, in Post Production was, wat volgens mij betekent dat het is gebouwd.

Laten we afwachten.

Vanmorgen naar de dealer gegaan. En erin geslaagd om met de verkoopmanager te spreken.

Ik vertelde hem in feite dat we naar een auto van een ander merk (Hyundai) bij een andere dealer keken als de rapporten van levering in januari waar zijn.

Ik vertelde hem dat ik de waarheid wil. Hij legde uit dat Stellantis vóór 17 juli een update van hun systemen probeerde te implementeren, de update mislukte en alle merken van de Stellantis-groep geen bestellingen voor auto's kunnen plaatsen, bestaande builds kunnen volgen of nieuwe voertuigen kunnen registreren. De verkoopmanager zei dat ze dachten dat ze de systeemstoring een paar weken zouden kunnen overbruggen. Maar nu jagen klanten, Motability jaagt verschillende bestellingen na namens klanten.

Hij zei dat ik hem een paar weken de tijd moest geven, en dat hij dan weer contact met me zou opnemen, aangezien de laatste update die hij over ons voertuig had, in de postproductie was, wat volgens mij betekent dat het gebouwd is.

Laten we afwachten.
Het systeem is nu weer operationeel, heb vandaag mijn keuze voor het kenteken gekregen. Volgende week wordt het afgeleverd. Succes.

Het systeem is nu operationeel en ik heb vandaag mijn keuze voor het registratienummer gekregen. Volgende week wordt het afgeleverd. Succes.
Ik sprak net met de dealer die het systeem als excuus gaf, toen zei ik dat is grappig, ik ken mensen die na mij besteld hebben en hun auto's hebben, toen zei hij dat er niemand is tot maandag om te controleren, dus ik heb nog steeds geen idee na drie data het is gewoon belachelijk

Discussion starter · #105 ·
Ik heb dit op andere forums/Facebook geplaatst - het is een schermafdruk van mijn bestelling die een paar dagen geleden is gemaakt.
Image
Dus waarom kunnen andere dealers dit niet leveren?

Het lijkt erop dat de problemen voor velen bijna zijn opgelost. Het is alleen jammer dat er zoveel bedrog was in plaats van eerlijkheid.

Ik hoop dat alles goed gaat met de nieuwe auto's.

Gaz

• Like
Reactions: Grandad67
Ik heb in maart een Elite Premium besteld en heb niets anders gehoord dan dat het is uitgesteld. Oorspronkelijk verwacht in mei, nu is het september. Absolute nachtmerrie, vooral met een baby op komst over een paar maanden, oorspronkelijk gehoopt dat het er eerder zou zijn, maar zeer twijfelachtig

Ik heb in maart een Elite Premium besteld en heb niets anders gehoord dan dat het is uitgesteld. Oorspronkelijk verwacht in mei, nu is het september. Absolute nachtmerrie, vooral met een baby die over een paar maanden wordt verwacht, oorspronkelijk hoopte ik dat het er eerder zou zijn, maar zeer twijfelachtig
Het lijkt erop dat ze na een monumentale fout van de IT-mensen van de fabrikanten nu een werkend systeem hebben.
Nu hebben de gladde dealers geen excuus meer en kunnen ze een daadwerkelijke update geven in plaats van een broodje aap verhaal, waar een aantal van hen op betrapt zijn.
Gezien het feit dat een aantal problemen zijn opgedoken en grotendeels zijn opgelost, lijkt het verstandig om de dealer te vragen om een daadwerkelijke afdruk van uw bestelgegevens en te stellen dat er zowel geregistreerde als licht gebruikte voertuigen klaarstaan om weg te rijden bij andere dealers, dus u moet precies weten waar u aan toe bent.
Hopelijk kunt u dat plus de andere invloed die u heeft gebruiken om op zijn minst een eerlijke beoordeling te krijgen van waar u staat.

Gaz

• Like
Reactions: Grandad67
Heeft iemand anders dezelfde problemen met het krijgen van een leverdatum voor de mokka? Hij is 3 maanden geleden besteld en we geven een datum van 24 april. Nu ben ik door de dealer geïnformeerd dat ze geen informatie van vauxhall kunnen krijgen over de levering. Dit is een vreselijke service

Thread samengevoegd.
Ik heb die van mijn moeder besteld op 17 januari, net te horen gekregen dat het erop lijkt dat ik mijn auto in de tweede helft van september krijg. Dit is echter niet bevestigd.

Lost dat iets op? Beginnen in een showroom of aan de telefoon met een ongelukkige verkoper zal ertoe leiden dat u wordt gevraagd te vertrekken of dat de telefoon wordt neergelegd. Beleefd maar resoluut zijn is de juiste manier. Succes.

Discussion starter · #112 ·
Bekijk mijn bericht #105 en vraag de dealer om een kopie van hun scherm met alle details. Wees het erover eens dat het geen oplossing is om het verkooppersoneel aan te vallen, wat het probleem ook is. Het computersysteem zou nu voor alle dealers beschikbaar moeten zijn, dus geen excuses meer!

Ik wil de zaken helemaal niet ingewikkeld maken, maar ik dacht dat u misschien graag zou horen over soortgelijke problemen met het niet kunnen krijgen van mijn nieuwe, nu in de fabriek van Vigo geproduceerde Peugeot e2008. Onze auto is op 4 juli 2022 in de fabriek geproduceerd. Ik begrijp dat er nu een gemeenschappelijk transfer-/oproepsysteem is voor dealers om Gefco te vragen de auto naar hun dealer te verplaatsen. Echter, en ik heb de e-mail ontvangen die vandaag naar alle dealers is gestuurd, waarin staat:

'VTS - Openingsdatum uitgesteld
Goedemorgen,
De VTS blijft deze week gesloten, vanwege aanhoudende problemen die zijn vastgesteld binnen het transferproces.
Een verdere update zal volgende week worden verstrekt
Met vriendelijke groeten
Het Carflow Team
25/07/2022 09:33 uur'

Mijn dealer (die ik vertrouw dat hij me de feiten vertelt) probeert nu Distribution te bewegen om de auto handmatig naar hun voorraad te verplaatsen, zodat ze hem vervolgens kunnen oproepen met Gefco. Ook dit blijkt een probleem te zijn, dus we blijven hier zitten, wetende dat de auto waarschijnlijk in Sheerness niets staat te doen. Ze hebben gezegd dat ze proberen hem te verplaatsen voor hun oproep, maar kunnen het niet beloven.

Ik heb dit forum en deze post en de verklaringen over het nu operationele VTS-systeem geciteerd. Blijkbaar is het niet voor Citroen/Peugeot - dus misschien werkt het alleen voor Vauxhall?

Ik weet dat de Mokka E in Poissy wordt gemaakt, dus misschien komt hij op een andere plek aan, wat betekent dat de Vauxhall-kant werkt. Het kan zijn dat een auto die al in het systeem staat en is gemarkeerd als de eigen nieuwe voorraad van de dealer, kan worden verplaatst, maar de onze zeker niet op dit moment!

Hoe een bedrijf qua cashflow kan opereren, met auto's die in de wacht staan en er geen geld van eigenaar wisselt, is ieders raad. We blijven enorm gefrustreerd door dit probleem sinds de IT-systeemmigratie!

Hebben ze iets gezegd over de wijzigingen in de specificaties of is het nu een raadspel?

Ik wacht nog steeds op een antwoord van de dealer.

Ik probeer de vrouw er buiten te houden, want ze zal gewoon enorm uitvallen tegen iedereen. Maar ik ben nog maar één vertraging verwijderd van haar het gewoon te laten doen.
Ik heb meer dan één verslag gelezen waarin het vrij duidelijk is dat de dealer niet de moeite neemt om dingen na te jagen en gewoon een standaard excuus geeft. Ze zijn meer dan eens betrapt.
Laat de Kraken in ieder geval los, dan kun je het excuus gebruiken dat ze achter je rug om is gegaan, maar vervolgens haar bevindingen aan je heeft toegegeven.
Blijf vanuit jouw perspectief gewoon kalm en vastberaden en begrijp dat, zelfs als de dealer op zoek gaat naar een update, er iemand kan zijn die hen afscheept met flauwe excuses.
Iets op papier zien in plaats van verbaal is echt de volgende stap.

Idealiter zouden alle dealers met klanten in dezelfde positie updates moeten krijgen en mensen moeten laten weten waar ze aan toe zijn, zonder dat mensen er genoeg van krijgen en dingen moeten najagen, maar in de praktijk jagen ze op de volgende handtekening van de volgende klant in plaats van te zorgen voor degenen die zich al hebben gecommitteerd.

Veel succes.

Gaz

Ik heb meer dan één verslag gelezen waarin het vrij duidelijk is dat de dealer niet de moeite neemt om dingen na te jagen en gewoon een standaard excuus geeft. Ze zijn meer dan eens betrapt.
Laat de Kraken in ieder geval los, dan kun je het excuus gebruiken dat ze achter je rug om is gegaan, maar dan haar bevindingen aan je heeft toegegeven.
Wat jouw perspectief betreft, blijf gewoon kalm en vastberaden en begrijp dat, zelfs als de dealer op zoek gaat naar een update, er iemand kan zijn die hen afscheept met slappe excuses.
Iets op papier zien in plaats van verbaal is echt de volgende stap.

Idealiter zouden alle dealers met klanten in dezelfde positie updates moeten krijgen en mensen moeten laten weten waar ze staan, zonder dat mensen chagrijnig worden en dingen moeten najagen, maar in de praktijk jagen ze de volgende handtekening van de volgende klant na in plaats van te zorgen voor degenen die zich al hebben gecommitteerd.

Veel succes.

Gaz
Mijn nieuwe Mokka staat sinds 12 juli bij de dealer, maar kon niet worden geregistreerd vanwege de computerupgrade. Hij is gisteren geregistreerd, dus vandaag, de 27e, zijn we 30 mijl gereden om hem op te halen bij de dealer. Maar het computersysteem weigerde de auto te belasten. Na anderhalf uur moest de verkoper Motability bellen om de lease te verlengen zodat we naar huis konden terugkeren. Drieënhalf uur vandaag verspild. Ik vertelde de verkoper dat ik verwachtte dat ze zouden betalen voor onze terugreis om de auto op te halen wanneer deze is belast, waar hij mee instemde. Wachten nu tot de telefoon gaat, om te horen dat de auto is belast!
Hoeveel erger kan dit worden?

Mijn nieuwe Mokka is al sinds 12 juli bij de dealer, maar kon niet geregistreerd worden vanwege de computerupgrade. Hij is gisteren geregistreerd, dus vandaag, de 27e, zijn we 30 mijl gereden om hem op te halen bij de dealer. Maar het computersysteem weigerde de auto te belasten. Na anderhalf uur moest de verkoper Motability bellen om de lease te verlengen zodat we naar huis konden. Drie en een half uur vandaag verspild. Ik vertelde de verkoper dat ik verwachtte dat ze zouden betalen voor onze terugreis om de auto op te halen wanneer deze belast is, wat hij ook toezegde. Wachten nu op de telefoon om te horen dat de auto belast is!
Hoeveel erger kan het worden?
Dat klinkt als een absolute nachtmerrie! Tenminste, de jouwe is er en dat is de laatste hindernis 👍👍 Wanneer heb je besteld als ik het mag vragen?

Mijn nieuwe Mokka staat sinds 12 juli bij de dealer, maar kon vanwege de computerupgrade niet worden geregistreerd. Hij is gisteren geregistreerd, dus vandaag, de 27e, zijn we 30 mijl gereden om hem op te halen bij de dealer. Maar het computersysteem weigerde de auto te belasten. Na anderhalf uur moest de verkoper Motability bellen om de lease te verlengen zodat we naar huis konden terugkeren. Drieënhalf uur vandaag verspild. Ik vertelde de verkoper dat ik verwachtte dat ze zouden betalen voor onze terugreis om de auto op te halen wanneer deze is belast, waar hij mee instemde. Wachten tot de telefoon gaat, om te horen dat de auto is belast!
Hoeveel erger kan dit worden?
Wat een complete douche van een dealer, ze hadden hem moeten belasten voordat ze je vertelden hem op te halen. Nachtmerrie!

Is het een EV of benzine?
De dealer heeft geen excuus, maar minder voor een EV.

Gaz

Ik zei dat, antwoord: 'Je komt er misschien niet voor als we dat zouden doen'! Doe niet zo verdomd dom, de lease van onze auto zou toch al verlopen zijn, waarom zouden we het niet ophalen na zo lang te hebben gewacht?

Ik zei dat, antwoordde: “je komt er misschien niet voor als we dat zouden doen”! Doe niet zo verdomd dom, de lease van onze auto zou toch verlopen zijn, waarom zouden we het niet ophalen na zo lang gewacht te hebben?
Het is geregistreerd, ze moeten het toch op dat moment belasten, niet wanneer je het ophaalt. Wat zou hun verlies zijn als je het niet ophaalt? Niets voor een EV, tussen £190 en £230. Als ze het zouden moeten verkopen omdat je het niet ophaalt, weet ik zeker dat ze meer zouden verdienen dan ze zouden verliezen.

101 - 120 of 484 Posts