Ik wil de zaken helemaal niet ingewikkeld maken, maar ik dacht dat u misschien graag zou horen over soortgelijke problemen met het niet kunnen krijgen van mijn nieuwe, nu in de fabriek van Vigo geproduceerde Peugeot e2008. Onze auto is op 4 juli 2022 in de fabriek geproduceerd. Ik begrijp dat er nu een gemeenschappelijk transfer-/oproepsysteem is voor dealers om Gefco te vragen de auto naar hun dealer te verplaatsen. Echter, en ik heb de e-mail ontvangen die vandaag naar alle dealers is gestuurd, waarin staat:
'VTS - Openingsdatum uitgesteld
Goedemorgen,
De VTS blijft deze week gesloten, vanwege aanhoudende problemen die zijn vastgesteld binnen het transferproces.
Een verdere update zal volgende week worden verstrekt
Met vriendelijke groeten
Het Carflow Team
25/07/2022 09:33 uur'
Mijn dealer (die ik vertrouw dat hij me de feiten vertelt) probeert nu Distribution te bewegen om de auto handmatig naar hun voorraad te verplaatsen, zodat ze hem vervolgens kunnen oproepen met Gefco. Ook dit blijkt een probleem te zijn, dus we blijven hier zitten, wetende dat de auto waarschijnlijk in Sheerness niets staat te doen. Ze hebben gezegd dat ze proberen hem te verplaatsen voor hun oproep, maar kunnen het niet beloven.
Ik heb dit forum en deze post en de verklaringen over het nu operationele VTS-systeem geciteerd. Blijkbaar is het niet voor Citroen/Peugeot - dus misschien werkt het alleen voor Vauxhall?
Ik weet dat de Mokka E in Poissy wordt gemaakt, dus misschien komt hij op een andere plek aan, wat betekent dat de Vauxhall-kant werkt. Het kan zijn dat een auto die al in het systeem staat en is gemarkeerd als de eigen nieuwe voorraad van de dealer, kan worden verplaatst, maar de onze zeker niet op dit moment!
Hoe een bedrijf qua cashflow kan opereren, met auto's die in de wacht staan en er geen geld van eigenaar wisselt, is ieders raad. We blijven enorm gefrustreerd door dit probleem sinds de IT-systeemmigratie!