Ik bestelde een Mokka-E Ultimate in grijs op de eerste zondag in maart, toen vertelde de dealer me laatste week van april of eerste week van mei - ik geloofde ze niet omdat ik al de levertijden van vauxhall had gecontroleerd en wist dat begin juni waarschijnlijker was, toen begin mei kwam en ging, bood mijn dealer me aan om over te stappen op een auto die een van hun managementteam had besteld vanaf de eerste week van februari (dus ongeveer een maand voor mijn bestelling), wat ik accepteerde - het is een Ultimate in rood - ik kreeg te horen dat het op evenement 25 stond en de ETA was eind juli.
Weken gingen voorbij en ik stond nog steeds op evenement 25, tot gisteren (20 juni) toen het plotseling terugging naar evenement 21, de ETA is nu verplaatst naar september.
Ik e-mailde de CEO van vauxhall en binnen 24 uur kreeg ik een reactie van een handlanger (handlanger klinkt misschien meer denigrerend dan ik bedoel) - het was een snelle reactie en ik werd tenminste niet genegeerd, maar in feite vertelden ze me dat ze me niet meer konden vertellen dan mijn dealer en dat ik gewoon moest wachten - niet erg behulpzaam eigenlijk - ik vraag alleen maar of ze de verwachtingen een beetje kunnen managen in plaats van steeds data toe te wijzen waarvan ze weten dat ze ze niet kunnen halen.
Constant beslissingen nemen over hoeveel benzine ik in mijn auto moet gooien, uiterst voorzichtig zijn met het inruilvoertuig, beslissingen moeten nemen over verzekeringen, apk's, onderhoud etc. waarvan ik niet eens had durven dromen dat ze nodig zouden zijn toen de bestelling voor het eerst werd geplaatst.
Het is allemaal erg frustrerend, maar ik begrijp dat het eigenlijk niemands schuld is (behalve misschien Poetin!) maar toch denk ik dat we het recht hebben om gefrustreerd te zijn.