Vauxhall Mokka Forums banner
221 - 240 of 484 Posts
Ben je in plaats daarvan naar Boongate gegaan? Hier heb ik eind juni de Motability van mijn moeder besteld en op dat moment werd een schatting van februari-maart gegeven. Geen updates sindsdien, ga dat nu zeker even navragen.

Edit - Net gebeld, blijkbaar een update van vorige week. Momenteel wordt er naar januari gekeken.
Ja, Marshalls. Ik ben bang dat ik mijn adem niet in kan houden. :(

Ik bestelde mijn Mokka E Ultimate op 21 maart 2022 via Motability bij Eden en werd destijds gewezen op lange en onbekende wachttijden.

Op 27 september ontving ik een bouwdatum van 25/11/22

Op 28 september kreeg ik een telefoontje met de vraag of ik het goed vond om geen lederen stoelen of een massagefunctie te ontvangen (wat ik niet wist) voor geld terug, of om langer te wachten. Ik zei blij: "Geef me het geld en de auto sneller".

Op 12 oktober kreeg ik te horen: "...de bouwdatum van de fabriek is verwijderd, ik zal u op de hoogte houden..."

Dus ik zit weer zonder bouwdatum. Van mijn af en toe rondneuzen in deze thread, lijkt het erop dat ik mijn auto nu waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar zal zien... Het zou echt nuttig zijn als hij eerder arriveerde, in ieder geval voor alle kortingen en geld dat ik terugkrijg bij aflevering.
Ik bestelde mijn mokka e ultimate in februari 22 bij Eden Vauxhall in Fareham. Ik heb nog niet eens een bouwdatum en het irriteert me echt om te zien dat andere mensen hun mokka krijgen als ze na mij besteld hebben, ik weet gewoon niet hoe Vauxhall hun bestellijst verwerkt, want het is zeker niet wie het eerst komt, het eerst maalt.

Ik heb mijn mokka e ultimate in februari 22 besteld bij Eden Vauxhall in Fareham. Ik heb nog niet eens een bouwdatum en het irriteert me echt om te zien dat andere mensen hun mokka krijgen terwijl ze na mij besteld hebben. Ik weet gewoon niet hoe Vauxhall hun bestellijst verwerkt, want het is zeker niet wie het eerst komt, het eerst maalt.
Het hangt ervan af of je contant betaalt, een soort pcp of het via een soort regeling krijgt.

Ik heb er een paar dagen geleden een contant gekocht, de deal was in 24 uur rond.
Ik heb de auto uiteindelijk afgewezen vanwege bouwproblemen, maar als je niet in een situatie zit waarin je geen keuze hebt, zou je er waarschijnlijk eind deze maand een kunnen besturen.

Gaz

Dealers werken met verkoopbonussen. De grootste bonussen komen aan het einde van elk kwartaal, hoewel de verkoop het hele jaar door wordt bijgehouden en maart, juni, september en december het begin van elk kwartaal zijn. Daarom, als ze tekortschieten, vindt u voorgeregistreerde voertuigen op hun erf, puur om hun verkoopdoel te halen en de bonus te verkrijgen.
Ze bestellen ook het hele jaar door volgens hun specificaties in de kleuren en modellen waarvan ze denken dat ze zullen verkopen, dus als het u niet uitmaakt welke kleur, specificatie of model u krijgt, is het misschien wel onderweg naar de dokken terwijl ik typ. Als u in deze categorie valt, kan een aanvraag via een telefoontje naar de dealers voordelig zijn.

• Like
Reactions: peirpoint
Ik heb mijn mokka e ultimate in februari '22 besteld bij Eden Vauxhall in Fareham. Ik heb nog niet eens een bouwdatum en het irriteert me echt om te zien dat andere mensen hun mokka krijgen terwijl ze na mij besteld hebben. Ik weet gewoon niet hoe Vauxhall hun bestellijst verwerkt, want het is zeker niet wie het eerst komt, het eerst maalt.
We bestelden hetzelfde in januari '22 via Motability en kregen gisteren een telefoontje om ons te informeren dat het systeem nu een VIN voor de auto toonde! Dit was na maandenlang heen en weer met de dealer en Vauxhall, met een beetje onenigheid over de discrepantie tussen de volledige retail- en fleet/motability-bestellingen.

Er is absoluut een discrepantie tussen de twee soorten bestellingen, en we hoorden het rechtstreeks van de bron.
We spraken met de klantenservice van Vauxhall, die we 3 keer vroegen of retailbestellingen voorrang kregen (we gaven ze 3 kansen om na te denken over wat ze zeiden, zodat ze zeker konden zijn).
We ontvingen ook regelmatige bulletins, blijkbaar van Vauxhall, met de verwachte bouwdata voor auto's en wanneer ze besteld waren. Hier is de laatste grafiek die we van hen hadden:

Image

Uiteraard zou ik het bovenstaande met een korreltje zout nemen gezien onze leverdatum, maar het toont wel vooruitgang!

Ik hoop de auto ergens half november op te halen, maar als je in februari hebt besteld, zou je niet al te lang meer hoeven te wachten. Ik hoop dat je de jouwe voor Kerstmis ziet!

De manier waarop je zegt dat je ze 3 kansen hebt gegeven, suggereert een beetje dat je niet helemaal vertrouwt wat ze zeggen.
Zeker niet???
:ROFLMAO:

Gaz

Als iemand probeert een nieuwe Mokka-e te kopen, ken ik een dealer met 2 exemplaren die direct leverbaar zijn.

GeĂŻnteresseerden kunnen me een PB sturen, dan kan ik je de relevante info geven, dus wie het eerst komt, het eerst maalt.
Beide Ultimate, één in het wit en één in Mamba Green.

Ik ben hier niet bij betrokken, maar het kan één of twee van jullie een plezier doen.

Gaz

• Like
Reactions: Fredave
Hallo, ik heb sinds maart een witte ultimate besteld en niets gehoord, ze vertelden me volgend jaar maart 2023. Ik heb hem besteld via mijn motability-regeling. Denk je dat ik hem kan annuleren en opnieuw kan bestellen via de dealer die je kent? Ik heb geprobeerd je een privébericht te sturen, maar aangezien ik me net heb aangemeld voor het forum, kan ik dat niet doen. Ik vraag me af of je zo vriendelijk zou willen zijn om me meer details te sturen.
Bedankt voor je tijd.
Rob

Update vandaag, nog steeds geen bouwdatum van de fabriek... De vertegenwoordiger bij de dealer heeft me om de paar weken op de hoogte gehouden. Ik weet niet zeker of het de moeite waard is om te "pushen" voor meer updates als het Vauxhall helpt om zijn prioriteiten te sorteren...

"Update" vandaag, nog steeds geen bouwdatum van de fabriek... De vertegenwoordiger bij de dealer heeft me om de paar weken op de hoogte gehouden, ik weet niet zeker of het de moeite waard is om "te pushen" voor meer updates als het Vauxhall helpt om hun prioriteiten te sorteren...
Het kan zijn dat je helemaal geen bouwdatum krijgt. Omdat er geen opties beschikbaar zijn bij het bestellen van de auto's, behalve kleur, lijken ze de auto's gewoon te bouwen en vervolgens toe te wijzen aan bestellingen. De eerste keer dat je iets hoort, kan een verrassingsbericht van je dealer zijn waarin staat dat de auto momenteel wordt verzonden.

Uit de Auto Express van deze maand

Vauxhall
Vauxhall De levertijden bedragen momenteel ongeveer twee tot drie maanden voor versies met verbrandingsmotor van de Corsa, Mokka en Astra, en tot ongeveer zes maanden voor de elektrische modellen. Klanten wordt verzocht contact op te nemen met hun dealers voor meer specifieke informatie, inclusief over modellen die sneller uit voorraad leverbaar zijn.

Dit nadat mijn dealer me vertelde dat er geen productiedatum is voor onze Ultimate E en er dus geen kans is op levering voor Kerstmis, waardoor we ruim buiten de hierboven genoemde zes maanden vallen.

Welnu, na contact met onze dealer en gesuggereerd te hebben dat we een andere kleur zouden accepteren (blauw besteld), heeft hij een rode gevonden en we zouden hem aanstaande maandag moeten krijgen. De moeite waard om flexibel te zijn, aangezien onze eerste bestelling nog geen bouwweek heeft toegewezen, nog steeds hetzelfde Ultimate-model, dus erg blij. Blij om van de 25mpg Kuga Vignale auto af te komen.

Welnu, na contact te hebben opgenomen met onze dealer en gesuggereerd te hebben dat we een andere kleur zouden accepteren (blauw besteld), heeft hij een rode gevonden en zouden we hem aanstaande maandag moeten krijgen. De moeite waard om flexibel te zijn, aangezien onze eerste bestelling nog geen bouwweek heeft toegewezen, nog steeds hetzelfde Ultimate-model, dus erg blij. Blij om de 25 mpg Kuga Vignale auto kwijt te raken.
Rood was de kleur die ik oorspronkelijk wilde.
Zilver was de tweede keuze.
Niet wat ik uiteindelijk kreeg. LOL

Gaz

Ik wacht nog steeds en kreeg te horen dat mijn auto op 14 november zou worden afgeleverd na 3 datumwijzigingen. Ik besloot de klantenservice van Vauxhall te bellen. Er werd me toen verteld dat ze het voor me zouden uitzoeken. De klantenservice belde me vrijdag terug en vertelde me dat mijn auto in het VK is en alleen op transport wacht, dat maandag 21e aankomt. Dus hier zijn we dan, de 22e en nog steeds geen auto. Dit is op 5 april besteld. Het lijkt erop dat ik de hele tijd word afgewimpeld. Zeer slechte klantenservice, ik wou dat ik gewoon de juiste informatie kon krijgen.

Wacht nog steeds, kreeg te horen dat mijn auto op 14 november zou worden afgeleverd na 3 datumwijzigingen. Ik besloot de klantenservice van Vauxhall te bellen. Toen werd ik geĂŻnformeerd dat ze het voor me zouden uitzoeken. De klantenservice belde me vrijdag terug en vertelde me dat mijn auto in het VK is en alleen op transport wacht, dat maandag 21e aankomt. Dus hier zijn we 22e en nog steeds geen auto. Dit is op 5 april besteld. Ik lijk de hele tijd te worden afgewimpeld. Zeer slechte klantenservice, ik wou dat ik gewoon de juiste informatie kon krijgen.
Het is verbazingwekkend hoeveel mirabiliteit-klanten voor een Mokka gingen, die eigenlijk niet zo geschikt is voor iedereen die de bagageruimte moet gebruiken. Ik denk dat een jaar geleden, als het de elektrische versie was, er minder keuze was voor een iets groter en dus gemakkelijker toegankelijk voertuig dat geschikt was, maar als Vauxhall de auto als een motabiliteitsvoertuig wilde pushen, hadden ze veel meer moeten prefabriceren, zodat er een bepaald niveau van voorraad was voor onmiddellijke levering.

Gaz

Het gaat echter niet altijd om de bagageruimte, Gaz, voor ons was het de gemakkelijke instap en uitstap die het belangrijkst was. Bagageruimte is uiteraard een overweging, maar we zijn maar met z'n tweeën, dus het verliezen van achterbanken is geen probleem als dat nodig is.

Het gaat niet altijd om de bagageruimte, Gaz, voor ons was het de gemakkelijke in- en uitstap die het belangrijkst was. Bagageruimte is uiteraard een overweging, maar we zijn maar met z'n tweeën, dus het verliezen van achterbanken is geen probleem als dat nodig is.
Ja, zoals ik al zei, voor degenen die bijvoorbeeld een scootmobiel moeten plaatsen, is er een zeer zwak verhoogd bagagepaneel.
Ik moest er zelf een maken omdat ik er niet eens een kreeg, maar vergeleken met die in een nieuwere Mokka die ik onlangs kocht, was mijn zelfgemaakte veel vreemder.
De hoogte van de bagagerand zonder maakt het moeilijk te gebruiken, dus iedereen met ernstige mobiliteitsproblemen zou waarschijnlijk moeite hebben.

Het lijkt erop dat Vauxhall zo'n beetje de helft van de markt voor de motability-verkoop heeft gegrepen. De andere beschikbare auto's zijn misschien minder wenselijk qua grootte en uiterlijk, maar Vauxhall had zeker kunnen zien wat wij zien en een beter volume aan voertuigen kunnen produceren om de vraag aan te kunnen, in plaats van de Citroen- of Peugeot-modellen uit dezelfde fabriek, die op de showvloeren van dealers liggen te verpieteren, omdat ze allemaal erg overprijsd zijn.

Ik ben het ermee eens dat ze particuliere klanten moeten bedienen vóór fleet- en motability-klanten, maar er lijken enorm veel mensen maandenlang te wachten op een ongewijzigd voertuig, durf ik te zeggen dat het voor sommigen bijna een jaar duurt.

Hoe lang moet iemand normaal gesproken wachten?

Toen ik de Launch Edition kocht, waren het oorspronkelijk 4 weken, maar dat werd uitgesteld toen ze vergaten de oplaadkabels te leveren.

Moeten motability-klanten normaal gesproken niet langer dan een paar weken langer wachten dan wie dan ook?

Gaz

Welnu, zoals we eerder hebben besproken, ben ik een Motability-klant en wacht ik sinds 9 april. Het laatste contact met Marshalls vermeldde "Waarschijnlijk" januari/februari. Ik geef toe, het plezier van het proces is afgenomen tot het punt waarop het ons beiden niet meer echt kan schelen. De auto komt wel een keer en hopelijk keert ons enthousiasme dan terug. :) Ik wil eraan toevoegen dat ik een scooter en af en toe een rolstoel gebruik, gelukkig zijn er geen aanpassingen nodig.

221 - 240 of 484 Posts