Vauxhall Mokka Forums banner
201 - 220 of 484 Posts
Ik veronderstel dat ik ten prooi ben gevallen aan mijn eigen verwachtingen van wat ik "redelijke" updates van de Dealer zou hebben "gedacht"?
Ik heb het grootste deel van mijn werkzame leven in de verkoop gewerkt, rechtstreeks met het publiek en groothandelaren, en weet precies wat er van mij werd verwacht met betrekking tot het onderhouden van contact met mijn klanten. Ik begrijp heel goed dat de dingen sinds die tijd enorm zijn veranderd, maar ik weet ook wat er met mij zou zijn gebeurd als ik mijn rol in de verkoopketen niet had vervuld.
@Anupanu, de reden waarom we min of meer gedwongen werden om met deze dealer in zee te gaan, was simpelweg dat zij de dichtstbijzijnde leverancier voor ons waren, aangezien onze oorspronkelijke Motability-dealer was verkocht. Het is in veel opzichten een vreemde situatie? Murketts in Huntingdon is EMG geworden en heeft geen Motability Sales Dealership meer, MAAR.... Onderhouden nog steeds Motability Cars voor onderhoud etc. Ik heb met hen gesproken en ze zijn uitgerust en meer dan blij om voor de Mokka-e te zorgen zodra deze is aangekomen. Ze bieden een bepaalde service die ons echt helpt (vanwege onze persoonlijke situaties), ze zijn perfect gelukkig om de auto op te halen en hem dan terug te brengen nadat hij is onderhouden. Uiteraard deden ze dit niet tijdens de pandemie, maar nu bieden ze dit weer aan en het helpt echt.
Als ik mensen vertel dat "service" van die "kwaliteit" ontslag op staande voet zou hebben betekend toen ik werkte, komen ze met onzin over dat het bijzonder hard zou zijn.
Als het iemand is waarover ik klaag of over wie ik klaag, zeg ik hen dat het absoluut redelijk was en dat de klantenservice tegenwoordig bijzonder 💩 **** is.

Vaak maakt het ze gewoon niet uit of zijn ze gewoon te dom om te beseffen hoe nutteloos ze eigenlijk zijn.

Gaz

• Helpful
Reactions: RobS
Terugdenken aan de goede oude tijd en verkopers heeft geen verband met de verkoop van vandaag. Sinds de komst van het www worden de meeste verkopen, neem ik aan, via deze faciliteit uitgevoerd. Daarom handelt de verkoper af en toe via de telefoon en alleen face-to-face bij het ondertekenen van de financiering, de afhaling of de betaling voor het voertuig. Er is heel weinig tijd voor een relatie met de klant, aangezien verkoopcijfers prioriteit hebben. Dat is helaas de wereld van vandaag, want tijd is geld.

• Like
Reactions: peirpoint
Ik veronderstel dat ik ten prooi ben gevallen aan mijn eigen verwachtingen van wat ik "redelijke" updates van de dealer zou hebben "gedacht"?
Ik heb het grootste deel van mijn werkzame leven in de verkoop gewerkt, rechtstreeks met het publiek en groothandelaren, en weet precies wat er van mij werd verwacht wat betreft het onderhouden van contact met mijn klanten. Ik begrijp heel goed dat de dingen sinds die tijd enorm zijn veranderd, maar ik weet ook wat er met mij zou zijn gebeurd als ik mijn rol in de verkoopketen niet had vervuld.
@Anupanu, de reden waarom we min of meer gedwongen werden om met deze dealer in zee te gaan, was simpelweg dat zij de dichtstbijzijnde leverancier voor ons waren, aangezien onze oorspronkelijke Motability-dealer was verkocht. Het is in veel opzichten een vreemde situatie? Murketts in Huntingdon is EMG geworden en heeft geen Motability Sales Dealership meer, MAAR.... Onderhoudt nog steeds Motability Cars voor onderhoud etc. Ik heb met hen gesproken en ze zijn uitgerust en meer dan blij om voor de Mokka-e te zorgen zodra deze is aangekomen. Ze bieden een bepaalde service die ons echt helpt (vanwege onze persoonlijke situaties), ze zijn perfect bereid om de auto op te halen en hem dan terug te brengen nadat hij is onderhouden. Uiteraard deden ze dit niet tijdens de pandemie, maar nu bieden ze dit weer aan en het helpt echt.
Ben je in plaats daarvan naar Boongate gegaan? Hier heb ik eind juni de Motability van mijn moeder besteld en op dat moment een schatting van februari-maart gekregen. Geen updates meer sindsdien, dat ga ik nu zeker achtervolgen.

Edit - Net gebeld, blijkbaar update van vorige week. Momenteel wordt er naar januari gekeken.

Vandaag de MY2022D Ultimate opgehaald.
Er is geen draadloos oplaadpad.
Ik weet zeker dat het in de specificaties staat, maar het zou een slachtoffer kunnen zijn van het tekort aan onderdelen en chips.
Is er nog iemand die de Qi-oplader mist?
In zekere zin is het in mijn voordeel, want je kunt er geen sleutels of kleingeld op leggen en mijn telefoon past er toch al niet in.
Zonder de oplader is er meer ruimte, maar het geheel zou krasgevoelig zijn. Heeft iemand een soort voering gevonden die past?
Gaz

Ik dacht ook dat de auto met een inductielader zou komen, ik heb het bij de dealer nagevraagd, maar hij verzekerde me dat het alleen bij de launch edition zat. Geloofde ik hem?!

Ik dacht ook dat de auto met een inductielader zou komen, ik vroeg het na bij de dealer, maar hij verzekerde me dat het alleen op de Launch Edition zat.
Geloofde ik hem?!?
Toen ik de Launch Edition bestelde, werd er gezegd dat deze voor andere modellen besteld kon worden voor £200, maar niet achteraf kon worden gemonteerd.
"De LE bevatte duizenden ponden aan extra's en opties die geen enkel ander model zou hebben".
Natuurlijk was dat een flinke leugen en de ultimate was vrij snel beschikbaar en het leek erop dat alles wat de limited edition-auto zou moeten hebben om hem uniek te maken.
Ze hadden gezegd dat de ultimate alles had wat betreft opties, maar geen vloerkleden en nu schijnbaar geen Qi-oplaadpad.
Ik kan tenminste de haai gemakkelijker zien.

Image

Gaz

We hebben tenminste leer gekregen (ik hoop dat je het wilde!). Mijn dealer zei dat sommige auto's met leer zouden komen, andere niet. Ik had blijkbaar geluk.
Als ik niet van andere bronnen had gehoord wat een puinhoop Stelantis van hun bestel- en leveringssysteem maakte, zou ik hem zeker niet hebben geloofd.

We hebben tenminste leer gekregen (ik hoop dat je het wilde!) Mijn dealer zei dat sommige auto's met leer zouden komen, andere niet. Ik had blijkbaar geluk.
Als ik niet van andere bronnen had gehoord wat een puinhoop Stelantis van hun bestel- en leveringssysteem maakte, zou ik hem absoluut niet hebben geloofd.
Het leer gekregen, dat is goed.
Moet 20 minuten rijden om de dingen aan de praat te krijgen, dus zal later alles testen.
Vreemd genoeg naar de dealer gereden in een groene en in een grijze naar huis gekomen, maar het leek niet zo comfortabel. Misschien moeten de stoelen een beetje meegeven, maar mijn hand deed een beetje pijn, dus er zijn nog een paar kleine aanpassingen aan de stoel en het stuur nodig.
Andere mensen lijken geld te hebben gekregen waar onderdelen ontbreken of niet werken, dus het is misschien de moeite waard om een woordje met ze te wisselen.

Omdat de specificatie die ik hierboven heb toegevoegd, absoluut zegt dat de draadloze pad moet worden meegeleverd, neem ik aan dat ze zullen stellen dat de specificatie zonder kennisgeving kan worden gewijzigd.
Ik heb gehoord dat sommigen geld terug hebben gekregen, dus misschien, als iemand die dit leest in die positie zat, zouden ze kunnen onthullen wat er ontbrak en hoeveel restitutie ze hebben gekregen, het zou ons en anderen kunnen helpen.

Gaz

Automatisch dimmende anti-verblindings achteruitkijkspiegel lijkt ook te ontbreken.
De spiegel die ik heb, lijkt geen hendel te hebben, maar ziet er goedkoop en lelijk uit in vergelijking met degene die ik gewend ben. Wat ik erachter zie, is veel beperkter. De camera werkt tenminste.

B-stijl "e"-badges die een ereplaats innamen op de LE, ontbreken ook op de ultimate.
Ik ben vergeten om gisteravond de voetenruimteverlichting te controleren, dus het is waarschijnlijk tijd om een lijst te maken.

Gaz

Vauxhall website geeft nu een Ultimate-specificatieprijs van £37.220 😱, ik zou nooit een VX voor die prijs kopen.

De Mambe Green auto die we in april bestelden, wordt naar verwachting begin november bij de dealer afgeleverd. Duimen dat hij het volledige leder heeft dat ik echt wilde.

Vauxhall website prijst nu een Ultimate-specificatie voor £37.220 😱, ik zou nooit een VX kopen voor die prijs.

De Mambe Green auto die we in april bestelden, wordt begin november bij de dealer verwacht. Duimen dat hij het volledige leer heeft dat ik echt wilde.
Hopelijk worden alle reeds geplaatste bestellingen tegen de overeengekomen prijzen uitgevoerd.
De bouwkwaliteit is niet goed genoeg om die prijzen te rechtvaardigen, vooral niet als auto's verschijnen met ontbrekende onderdelen.

Gaz

Vauxhall-website prijst nu een Ultimate-specificatie voor £37.220 😱, ik zou op die prijs nooit een VX kopen.
De spreekwoordelijke nemen, maar er moet ruimte zijn voor onderhandeling. :rolleyes:

De spreekwoordelijke uitdrukking gebruiken, maar er moet ruimte zijn voor onderhandeling. :rolleyes:
Voor hetzelfde geld kun je een Mégane met hogere specificaties kopen, gebouwd door mensen die er trots op zijn de dingen goed te doen.
Stellantis heeft Vauxhall volledig geruïneerd en staat waarschijnlijk niet ver af van hetzelfde te doen met Peugeot. Er lijken minder klachten te zijn van de Citroen-groep.

Gaz

Vauxhall lijkt het vergeten merk te zijn (ook Opel).
Ik bedoel, hoe kun je hopen de verkoop van de best verkochte auto in het VK (Corsa) te handhaven met slechts vier kleuren (plus speciaal rood op de speciale editie, alleen elektrisch '40')?
Hoe kun je hopen een middelgrote hatchback als de Astra te verkopen zonder handmatige dieseloptie?
Hoe kun je de prijs van de Mokka enorm verhogen en tegelijkertijd de specificaties verwijderen? (Leer, inductieladen, dual zone climate)

• Like
Reactions: peirpoint
Ik bestelde mijn Mokka E Ultimate op 21 maart 2022 via Motability bij Eden en werd destijds geadviseerd over lange en onbekende wachttijden.

Op 27 september ontving ik een bouwdatum van 25/11/22

Op 28 september kreeg ik een telefoontje met de vraag of ik het goed vond om geen lederen stoelen of een massagefunctie te ontvangen (ik wist niet dat ik die had) voor geld terug, of om langer te wachten. Ik zei blij: "Geef me het geld en de auto sneller"

Op 12 oktober kreeg ik te horen: "...de bouwdatum van de fabriek is verwijderd, ik zal u op de hoogte houden..."

Dus ik zit weer zonder bouwdatum. Van mijn af en toe rondneuzen in deze thread, voelt het alsof ik mijn auto nu waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar zal zien... Het zou echt handig zijn als hij eerder arriveert, in ieder geval voor alle kortingen en geld dat ik terugkrijg bij de levering.

Hoi, nieuw hier. Heb mijn Mokka e Ultimate (in Diamond Black) eind maart besteld via het Motability Scheme. Er werd me verteld dat de levering 4-5 maanden zou duren.
Ik heb steeds moeten bellen voor updates, hoewel de leverancier zei dat ze regelmatig updates zouden geven. Dus op dit moment geen beweging op de auto, vorige week werd me verteld dat ze begin oktober een update over de bestellingen van Vauxhall zullen krijgen.
Duimen dat er beweging is geweest op de bestelling.
Hoi, even een update over mijn bestelling, eindelijk antwoord gekregen van de dealer dat de auto ergens in november/december bij hen zou moeten zijn

Hoi, even een update over mijn bestelling, eindelijk antwoord gekregen van de dealer dat de auto er ergens in november/december zou moeten zijn
Hoi Hamster Doodle, We hebben de auto van mijn vrouw, de Mokka e Ultimate Quartz Grey, besteld op 8 april 2022 bij Arnold Clark (Motability) en kregen toen een leverdatum van 27 november. Ik heb ze vorige week gebeld voor een update en net als jij kreeg ik van de dealer te horen dat hij er vertrouwen in had dat de auto hier in november/december zou moeten zijn. Hopelijk verandert dat niet.

Hallo, ik heb begin april een Mokka ultimate mamba green petrol besteld op mobiliteit. Bij de bestelling werd me verteld dat de levering ongeveer in juli zou zijn. Toen kreeg ik een update voor de 1e week van oktober, daarna voor de 2e week van oktober. Uiteindelijk ben ik nu geïnformeerd over 14 november en ik duim dat ik deze auto daadwerkelijk voor Kerstmis krijg. Hoe lang hebben anderen gewacht op het benzinemodel?

201 - 220 of 484 Posts