Vauxhall Mokka Forums banner
241 - 260 of 484 Posts
Welnu, ik had vandaag een update, waarin stond: "Vanwege wereldwijde tekorten aan materialen zullen er aanzienlijke vertragingen zijn" en ik kan nog steeds geen bouwdatum krijgen... (optimistisch) Ik heb gisteren afgesproken om de oplader binnenkort te laten installeren... Vraag me af of ik een volledige wachttijd van 12 maanden zal hebben.

Iets gevonden dat interessant zou kunnen zijn...

Ongeduldig wachten op de aankomst van uw nieuwe EV, of is deze al geleverd? Help dan dit project door wat details over uw bestelling te delen:

https://evdelivery.org/

Het doel is om inzicht te krijgen in EV-leveringen wereldwijd. EV's zijn schaars en veel autodealers lijken levertijden zomaar te verzinnen, die vaak niet worden gehaald. Het lijkt er ook op dat er willekeur in het spel is. Sommige mensen krijgen hun EV veel eerder geleverd dan anderen, maar niemand lijkt te weten waarom.

EVdelivery.org vraagt u niet om persoonlijk identificeerbare informatie, alleen wat details over welke EV u heeft besteld en wanneer.

Het kost u maar een minuut! Doe het gewoon: evdelivery.org

Hopelijk zullen er met voldoende vermeldingen in de database interessante gegevens naar voren komen.

• Like
Reactions: RobS
Gisteren onze rode Mokka e opgehaald als gevolg van een geannuleerde bestelling en omdat ik op het juiste moment belde. Tot nu toe gaat alles goed, maar de dealer bevestigde dat ze een bericht van Vauxhall hadden ontvangen over een nieuwe vertraging in de chip-productie, waardoor de bestellingen nog verder werden uitgesteld.

Gisteren onze rode Mokka e opgehaald als gevolg van een geannuleerde bestelling en omdat ik op het juiste moment belde. Tot nu toe alles goed, maar de dealer bevestigde dat ze een bericht van Vauxhall hadden ontvangen over een nieuwe vertraging in de chip-productie, waardoor de bestellingen nog verder werden uitgesteld.
Zet een paar foto's online als je kunt. Misschien herinnert het anderen eraan hoe een exemplaar eruitziet terwijl ze nog wachten.
Gefeliciteerd dat je hem na al die tijd hebt gekregen.
Ook al is het niet degene die aan je bestelling was toegewezen.

Gaz

Ik bestelde mijn mokka e ultimate in mei 2022, heb geduldig gewacht en verwachtte levering voor Kerstmis, om maandag een telefoontje te krijgen dat het nu is uitgesteld tot juni 2023!! Dus ik belde ongeveer 20 dealers om te horen dat ik er geen van hun voorraad mokka's kon krijgen omdat het op motobility staat. Ik belde uiteindelijk Bristol Street Motors Chesterfield op dinsdag en bevestigde woensdag levering volgende woensdag 14 december, zomaar. Had een paar problemen, maar ze zijn geweldig geweest en het kon ze echt niet schelen hoe ik betaalde. Moraal van het verhaal: luister niet altijd naar autoverkopers, ze willen alleen je geld, maar sommigen willen echt helpen. Trouwens, Perrys Doncaster is een verspilling van tijd.

Deze thread omhoog halen, want onze Mokka is eindelijk bij de dealer aangekomen.

Na de geweldige systeemmigratie in augustus raakten we verstrikt in de transporteurmigratie, wat verdere vertragingen veroorzaakte. Nu de auto is aangekomen, is ons verteld dat er een markering op het voertuig staat die de registratie stopzet terwijl Vauxhall een fout onderzoekt en instructies voor de reparatie geeft. Zelfs de dealer begon zijn e-mail met 'je kunt het niet verzinnen'.

Het blijkt dat ons kerstcadeau verdere vertragingen zijn.

Nog iemand die een levering verwacht en hetzelfde probleem heeft?

Dit draadje wordt weer omhoog gehaald omdat onze Mokka eindelijk bij de dealer is aangekomen.

Na de geweldige systeemmigratie in augustus raakten we verstrikt in de transporteurmigratie, wat verdere vertragingen veroorzaakte. Nu de auto is aangekomen, is ons verteld dat er een markering op het voertuig staat die de registratie stopzet terwijl Vauxhall een storing onderzoekt en instructies voor reparatie geeft. Zelfs de dealer begon zijn e-mail met 'je kunt het niet verzinnen'.

Verwacht er nog iemand levering met hetzelfde probleem?
Het kan erger, 7 I-Pace Jags gingen een paar dagen geleden in rook op omdat de transporteur een wielbrand had.
Wat me aan het lachen maakte, was dat iedereen die een zilveren auto had besteld en de eerste korrelige beelden had gezien, had kunnen denken dat het de hunne was als de dealer in de buurt van Nottingham was geweest.

Na een verschoning van ondergoed en een betere blik op de situatie werd alles duidelijk.

Gaz

Deze thread omhoog halen omdat onze Mokka eindelijk bij de dealer is aangekomen.

Na de geweldige systeemmigratie in augustus raakten we verstrikt in de transporteurmigratie, wat verdere vertragingen veroorzaakte. Nu de auto is aangekomen, is ons verteld dat er een markering op het voertuig staat die de registratie stopzet, terwijl Vauxhall een fout onderzoekt en instructies voor reparatie geeft. Zelfs de dealer begon zijn e-mail met 'je kunt dit niet verzinnen'.

Verwacht er nog iemand een levering met hetzelfde probleem?
Ik lijk verstrikt te zitten in deze transporteurmigratie. Na vele datumwijzigingen kreeg ik te horen dat de auto op 21 november bij de dealer zou zijn. Na contact te hebben opgenomen met de klantenservice van Vauxhall, kreeg ik te horen dat ik mijn dealer moest vertellen contact op te nemen met de logistiek. Hem werd verteld dat mijn auto in de Tilbury-dokken stond en naar Sheerness zou worden verplaatst om op levering te wachten. Mijn dealer vroeg waarom ze dit doen, aangezien we slechts 10 mijl van Tilbury verwijderd zijn. Je moet dus langs ons rijden om in Sheerness te komen. Mij werd verteld dat dit de nieuwe manier is waarop het nu gebeurt, alles gaat via Sheerness. Gewoon weer een manier om meer vertragingen te veroorzaken, het is een grap.

Nieuws mensen? We wachten nog steeds. Belachelijke situatie nu dat de Motability Sales Chap ziek is en er blijkbaar niemand anders is die ons een update kan geven? In september werd ons verteld dat onze auto in januari zou moeten verschijnen, maar van wat ik hier lees, houd ik mijn adem niet in. :confused:

Nieuws mensen? We wachten nog steeds. Belachelijke situatie nu dat de Motability Sales Chap ziek is en er blijkbaar niemand anders is die ons een update kan geven? In september werd ons verteld dat onze auto in januari zou moeten verschijnen, maar uit wat ik hier lees, houd ik mijn adem niet in. :confused:
Om gezondheids- en veiligheidsredenen is dat onverstandig. :)

• Haha
Reactions: RobS
Heeft de dealer of Motability de wachttijd voor een voertuig met een verbrandingsmotor aangegeven?

Ik wacht op een Mokka-e Ultimate die begin augustus is besteld. Aanvankelijk werd me verteld dat ik de levering pas in maart 2023 kon verwachten, daarna kreeg ik een e-mail van de dealer met het advies dat het op zijn vroegst mei zou zijn, gevolgd door een tweede e-mail met het advies dat het waarschijnlijk juli zou zijn. Vorige week sprak ik nog met iemand in een lokale supermarkt die een Mokka-e Ultimate met een 22-kenteken had en vroeg hem hoe hij de auto vond, enz. Hij sprak er lovend over en ging zelfs zo ver te zeggen dat het de beste auto was die hij ooit had gehad.

Helaas beviel het antwoord op mijn volgende vraag, die over bestel-/levertijden ging, me niet. Hij bestelde zijn auto via Motability begin januari 2022, waarbij de levering in de eerste week van december plaatsvond. Deze informatie, in combinatie met mijn laatste e-mail, suggereert dat de wachttijd voor de Vauxhall Mokka-e Ultimate inderdaad 11 maanden is vanaf de besteldatum.

Met deze lange periode zou ik waarschijnlijk met mijn tanden hebben geknarst en overwogen hebben mijn bestelling te annuleren, maar met het nieuws dat Opel/Vauxhall in maart 2023 een 20% grotere batterij aan de elektrische Mokka gaat toevoegen, met leveringen vanaf mei, ben ik bereid 11 maanden op levering te wachten, maar ik vind het nog steeds niet leuk.

Hallo, heeft iemand realistische levertijden ontvangen voor Motability voor een GS-lijn auto? Ik besef dat we achteraan de rij staan na niet-Motability-bestellingen, maar de dealer wil zich niet vastleggen op een jaar, twee jaar of 6 maanden. Zou wel een plan kunnen gebruiken.

Omdat de zoekfunctie tijdelijk buiten werking is, heb ik dit bericht samengevoegd. Fredave

Eindelijk met de dealer gesproken, de geschatte levertijd in september was januari, nu hoor ik mei. Uiteraard is de auto nog niet geassembleerd. De dealer heeft de verzekering op het huidige voertuig verlengd tot augustus, gewoon om het zekere voor het onzekere te nemen. Hmmmm. :censored:

Hoi, heeft iemand realistische levertijden ontvangen voor Motability voor een GS-lijn auto? Ik realiseer me dat we achteraan de rij staan na niet-Motability-bestellingen, maar de dealer wil zich niet vastleggen op een jaar, twee jaar, 6 maanden. Zou wel een plan kunnen gebruiken.

Omdat de zoekfunctie tijdelijk buiten werking is, heb ik dit bericht samengevoegd. Fredave
Hoi Terry, er was een soortgelijke observatie en vermoedens dat HP/PCP-bestellingen sneller werden gebouwd dan Motability-bestellingen en hoewel ik daar geen definitief antwoord op kan geven, kan ik u deze informatie verstrekken, verstrekt door de Motability-vertegenwoordiger bij Arnold Clark (Vauxhall) Hamilton Road, Glasgow.

Ik had de gelegenheid om de garage te bezoeken om verzekeringsgegevens voor mijn vrouw te verstrekken, zodat ze kan worden toegevoegd aan de verzekering voor de Mokka-e wanneer deze arriveert. Op dat moment stond er een autotransporter met 7 Mokka's en ik vroeg gekscherend of een van hen van mij was, de verkoper vertelde me dat ik nog niet eens halverwege was (besteld op 05/08/22). Ik vroeg hem of retailbestellingen sneller werden voltooid dan Motability-bestellingen en hij antwoordde categorisch "Nee". Vervolgens ging hij verder met te zeggen dat van de zeven Mokka-modellen er 4 voor Motability-klanten samen waren en 3 voor "retail"-klanten, waarbij elke bestelling binnen 14 dagen na februari 2022 werd geplaatst.

Hoi Terry, er was een soortgelijke observatie en vermoedens over HP/PCP-bestellingen die sneller werden gebouwd dan Motability-bestellingen en hoewel ik daarop geen definitief antwoord kan geven, kan ik u deze informatie verstrekken, verstrekt door de Motability-vertegenwoordiger bij Arnold Clark (Vauxhall) Hamilton Road, Glasgow.

Ik had de gelegenheid om de garage te bezoeken om verzekeringsgegevens voor mijn vrouw te verstrekken, zodat ze kan worden toegevoegd aan de verzekering voor de Mokka-e wanneer deze arriveert. Op dat moment was er een autotransporter met 7 Mokka's erop en ik vroeg gekscherend of een van hen de mijne was, de verkoper vertelde me dat ik nog niet eens halverwege was (Besteld op 05/08/22). Ik vroeg hem of retailbestellingen sneller werden voltooid dan Motability-bestellingen en hij antwoordde categorisch "Nee". Vervolgens ging hij verder met te zeggen dat van de zeven Mokka-modellen er 4 voor Motability-klanten samen waren en 3 voor "retail" -klanten, waarbij elke bestelling binnen 14 dagen na elkaar in februari 2022 werd geplaatst.
En toch stelt bijna elke dealer dat fleet en motability een vergelijkbare prioriteit hebben, maar retail hoger is dan beide omdat de dealer snel wordt betaald en de meeste winst per voertuig maakt, vooral zo lijkt het voor financieringsaankopen waarbij de dealer een grote vergoeding krijgt van de rente die aan de financieringsmaatschappij wordt betaald.

Gaz

Hallo allemaal, we hebben op 28 maart 2022 een 1.2 Ultimate auto besteld en kregen destijds te horen dat we een leverdatum in juni/juli konden verwachten. Het is nu bijna 10 maanden later en nog steeds geen feedback van de dealer (Pentagon Loughborough) over wanneer de levering zal plaatsvinden. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen gehad en zo ja, welke levertijden hebben jullie ervaren?

241 - 260 of 484 Posts