Ik wacht op een Mokka-e Ultimate die begin augustus is besteld. Aanvankelijk werd me verteld dat ik de levering pas in maart 2023 kon verwachten, daarna kreeg ik een e-mail van de dealer met het advies dat het op zijn vroegst mei zou zijn, gevolgd door een tweede e-mail met het advies dat het waarschijnlijk juli zou zijn. Vorige week sprak ik nog met iemand in een lokale supermarkt die een Mokka-e Ultimate met een 22-kenteken had en vroeg hem hoe hij de auto vond, enz. Hij sprak er lovend over en ging zelfs zo ver te zeggen dat het de beste auto was die hij ooit had gehad.
Helaas beviel het antwoord op mijn volgende vraag, die over bestel-/levertijden ging, me niet. Hij bestelde zijn auto via Motability begin januari 2022, waarbij de levering in de eerste week van december plaatsvond. Deze informatie, in combinatie met mijn laatste e-mail, suggereert dat de wachttijd voor de Vauxhall Mokka-e Ultimate inderdaad 11 maanden is vanaf de besteldatum.
Met deze lange periode zou ik waarschijnlijk met mijn tanden hebben geknarst en overwogen hebben mijn bestelling te annuleren, maar met het nieuws dat Opel/Vauxhall in maart 2023 een 20% grotere batterij aan de elektrische Mokka gaat toevoegen, met leveringen vanaf mei, ben ik bereid 11 maanden op levering te wachten, maar ik vind het nog steeds niet leuk.