Vauxhall Mokka Forums banner

Nieuwe mokka e problemen

1 reading
29K views 56 replies 23 participants last post by  peirpoint  
#1 ·
Hallo allemaal.
Ik heb in januari mijn gloednieuwe mokka in ontvangst genomen en was erg enthousiast om deze nieuwe auto te krijgen. Maar helaas is het geen goede ervaring geworden en ik vroeg me af of iemand anders vergelijkbare problemen heeft:
Ten eerste was de actieradius ronduit verschrikkelijk, de auto haalde nauwelijks 100 mijl op een volle lading, in de winter zonder verwarming moeten rijden om de kilometers eruit te persen was niet leuk.
Er zijn tal van softwareproblemen geweest en ondanks updates werkt het carplay-systeem nog steeds niet goed.
De bestuurdersstoel moet worden gelast omdat hij steeds zakt.
En om het af te maken, raakte de thuisladerkabel vorige week vast en ik kon hem niet losmaken, de wegenwacht moest worden gebeld om de auto uit elkaar te halen om hem los te maken.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar dat doe ik niet. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen?

#2 · (Edited)
Hoi allemaal.
Ik heb in januari mijn gloednieuwe mokka in ontvangst genomen en was erg enthousiast om deze nieuwe auto te krijgen. Maar helaas is het geen goede ervaring geworden en ik vroeg me af of iemand anders vergelijkbare problemen heeft:
Ten eerste was de actieradius ronduit verschrikkelijk, de auto haalde nauwelijks 100 mijl op een volle lading, in de winter zonder verwarming moeten rijden om de mijlen eruit te persen was niet leuk.
Er zijn tal van softwareproblemen geweest en ondanks updates werkt het carplay-systeem nog steeds niet goed.
En om het af te maken, raakte de thuisladerkabel vorige week vast en ik kon hem niet losmaken, de RAC moest worden gebeld om de auto uit elkaar te halen om hem los te maken.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar dat doe ik niet. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen?
Het losmaken van de kabel als deze niet correct handshaket met de EVSE kan frustrerend zijn, maar kan meestal worden bereikt zonder dat iemand sleutels hoeft te pakken.
Het vergrendelen en ontgrendelen van de auto is meestal voldoende.
Eens moest ik de stroom naar de EVSE uitschakelen voordat hij loskwam, maar de auto was bij die gelegenheid helemaal gek geworden.
De actieradius zal in de winter worden verminderd als er goed wordt gereden met de verwarming aan en al het andere.
Afhankelijk van het type rit en hoe u rijdt, kan deze met een grotere marge worden verminderd.
Hij zal meer last hebben van kortere ritten, omdat een groter percentage wordt gebruikt voor het conditioneren van de cabine in verhouding tot het totale verbruik.
Als u alleen rijdt, zult u merken dat het gebruik van het verwarmde stuurwiel gedurende een paar minuten en de verwarmde stoel veel minder belastend is voor het verbruik, hoewel u het display van de binnencabine kunt instellen om te laten zien hoeveel energie er in verwarming of koeling gaat, wat best handig is.
De stoelen in de mijne zijn erg stevig en comfortabel. Ik zet de bestuurdersstoel een heel eind naar achteren en zet hem dan omhoog, waardoor hij ook een beetje naar voren komt, en pas dan de rug aan.
Als u merkt dat de hoogte afneemt onder uw gewicht of zelfs onder zijn eigen gewicht, dan moet er naar gekeken worden. Hij ondersteunt mijn 14 steen zonder problemen.

Softwareproblemen kunnen ontstaan als de 12v-accu defect is en zelfs als de auto een beetje vuil is, omdat sensoren worden beïnvloed. Het laden van de updates is een ongelukkig gevolg van het hebben van een modern voertuig.

In welke modus rijdt u ermee, D of B, en gebruikt u Sport in plaats van Eco?

Gaz

#22 ·
Het loskoppelen van de kabel als deze niet correct handshaket met de EVSE kan frustrerend zijn, maar kan meestal worden bereikt zonder dat iemand gereedschap hoeft te pakken.
Het vergrendelen en ontgrendelen van de auto is meestal voldoende.
Eens moest ik de stroom naar de EVSE uitschakelen voordat deze loskwam, maar de auto was bij die gelegenheid helemaal gek geworden.
Het bereik zal in de winter worden verminderd als er goed wordt gereden met verwarming en al het andere aan.
Afhankelijk van het type reis en hoe u rijdt, kan het met een grotere marge worden verminderd.
Het zal meer last hebben van kortere ritten, aangezien een groter percentage wordt gebruikt voor het conditioneren van de cabine in relatie tot het totale verbruik.
Als u alleen rijdt, zult u merken dat het gebruik van het verwarmde stuurwiel gedurende een paar minuten en de verwarmde stoel veel minder belastend is voor het verbruik, hoewel u het display van de binnenzijde kunt instellen om te laten zien hoeveel energie er in verwarming of koeling gaat, wat best handig is.
De stoelen in de mijne zijn erg stevig en comfortabel. Ik zet de bestuurdersstoel een eindje naar achteren en til hem dan omhoog, waardoor hij ook een beetje naar voren komt, en pas dan de rugleuning aan.
Als u merkt dat de hoogte afneemt onder uw gewicht of zelfs onder zijn eigen gewicht, dan moet er naar gekeken worden. Hij ondersteunt mijn 14 steen zonder problemen.

Softwareproblemen kunnen ontstaan als de 12v-accu defect is en zelfs als de auto een beetje vuil is, omdat sensoren worden beïnvloed. Het laden van de updates is een ongelukkig gevolg van het hebben van een modern voertuig.

In welke modus rijdt u ermee, D of B, en gebruikt u Sport in plaats van Eco?

Gaz
Ik heb mijn mokka e sinds mei. Begon goed en werd al snel vreemd met verschillende storingen. Radio ging niet aan of bevroor. Achteruitrijcamera ging niet aan. Nu heb ik de auto zonder reden op de snelweg zien versnellen en vertragen. Heb pieptonen van mensen gehad, omdat ik er zeker van ben dat de remlichten niet aangaan als hij vertraagt. Rac moest de motor resetten. 177 mijl lading deed een reis van 94 mijl en heb nog 9 mijl over. Ventilatiesysteem werkte ook niet meer, moest het stuur en de stoel gebruiken om mezelf warm te houden. Nee, ik wil het gewoon niet meer. Niemand kan me vertellen dat dit normaal is. Ik heb het gevoel dat deze auto's ons verkeerd zijn verkocht vanwege alle valse hype. Ik heb pas elektrisch gekregen om de planeet te helpen, maar ga terug naar benzine-hybride. Ik woon in West-Zuid-Wales en de meeste van mijn familieleden wonen in de Midlands, heb ze niet kunnen bezoeken vanwege de zorgen en de enorme uitgaven voor het opladen ervan. De gemeente staat me geen elektrisch punt op mijn eigendom toe, dus ik ben er helemaal klaar mee. Kan alleen de laders gebruiken. Kan het nu niet betalen om het te laten draaien.

#3 ·
Nee, helemaal geen problemen. Sinds 21 september heeft het gewoon briljant gepresteerd. De langste rit was 170 mijl (M25 A12 etc.) en ik kwam thuis met, als ik me goed herinner, 9% over. Advies: ik gebruik altijd Eco en houd de binnentemperatuur vrijwel binnen een paar graden van de buitentemperatuur. Rijd soepel en anticipeer. Houd uw snelheid redelijk en vermijd hard accelereren. Ik houd de verkeersstroom bij. Het zijn wat langdurige gewoonten van het rekken van brandstof in benzineauto's. Mijn beste tip: negeer de bereikmeter. Je hebt een batterij-percentage meter, als je op schema zit, doe je 20 mijl per tien procent batterij. Als je 17 tot 18 doet, is dat normaal verbruik, maar met een beetje moeite kun je het dichter bij 20 krijgen.

#4 ·
Ik heb de mijne vorig jaar oktober in ontvangst genomen en sindsdien bijna 24.000 mijl afgelegd. Afgezien van een BT-verbindingsprobleem met mijn telefoon is het vrijwel foutloos geweest.

Het is een leercurve voor mij geweest om me aan te passen aan het EV-rijden, maar goede info hierboven over efficiënte rijtechnieken. Ik zit momenteel op 4,1 mijl per kWh over de laatste 2.000 mijl, wat naar mijn beste weten ongeveer 185 mijl zou moeten opleveren van de bruikbare 45 kW van de 50 kW-batterij. Ik rijd ongeveer 90 mijl per dag en vermijd nu het gebruik van de snelweg en houd me aan A- en B-wegen om naar mijn landelijke werkplek te pendelen, hoewel ik me realiseer dat dit niet voor iedereen een optie is.

Ik heb ontdekt dat de Eco-modus zinloos is en dat bij zuinig gebruik van airconditioning en het maximaliseren van regeneratiemogelijkheden in zowel de normale rijmodus als de B-modus bij het afremmen voor kruispunten enz. de auto een grote efficiëntie kan leveren.

#5 ·
Hoi allemaal.
Ten eerste was de actieradius ronduit verschrikkelijk, de auto haalde nauwelijks 100 mijl op een volle lading, in de winter zonder verwarming moeten rijden om de kilometers eruit te persen was niet leuk.
En om het af te maken, raakte de thuisladerkabel vorige week vast en ik kon hem niet losmaken, de RAC moest worden gebeld om de auto uit elkaar te halen om hem los te maken.
Ja, ik heb inderdaad ook talloze problemen, van minder dan 100 mijl op een lading en ik ben momenteel bij vauxhall, want ik krijg steeds dashboardlampjes die aangaan, zoals veiligheidsgordel, deur open enz. terwijl ik mijn veiligheidsgordel om heb, maar het beste van alles zijn de koplampen en terwijl ik het aan de service bij vauxhall uitlegde, kreeg ik te horen dat ze humeurig waren 'wat' mijn koplampen zijn humeurig dus als ik zeg dat mijn lichten aan zijn of wat 'humeurig' en koplampen passen niet echt bij elkaar, dus ik begin van deze auto te genieten

#6 ·
Nieuw hier en heb net een soortgelijke vraag gepost... we hebben een nieuwe mokka e en de dekking die we krijgen is helemaal niet goed....... Ik heb 26% batterij gebruikt voor een reis van 24 mijl... het is een motability auto (ik dank mijn geluk dat ik hem niet heb gekocht) dus kan niet te veel klagen maar we hadden hiervoor een kia niro hybride en die deed 72,1 mpg van buxton naar bognor Regis en gebruikte minder dan ¼ van een tank brandstof... de actieradius van de mokka lijkt vrij nutteloos en we moeten later in het jaar dezelfde reis maken. Als ik hiernaar kijk, zal ik hem weer opladen in derby voordat ik op de snelweg kan komen. Mooie auto met briljante technologie, maar helemaal niet onder de indruk van de kilometers versus de lading die ik krijg

#7 ·
Nieuw hier en heb net een soortgelijke vraag gepost... we hebben een nieuwe mokka e en de dekking die we krijgen is helemaal niet goed....... Ik heb 26% batterij gebruikt voor een reis van 24 mijl... het is een motability auto (ik dank mijn geluk dat ik hem niet gekocht heb) dus kan niet te veel klagen maar we hadden hiervoor een kia niro hybrid en die deed 72,1 mpg van buxton naar bognor Regis en gebruikte minder dan ¼ van een tank brandstof... de actieradius van de mokka lijkt vrij nutteloos en we moeten later in het jaar dezelfde reis maken. Als ik hiernaar kijk, zal ik hem weer opladen in derby voordat ik op een snelweg kan komen. Mooie auto met briljante technologie, maar helemaal niet onder de indruk van de mijlen versus de lading die ik krijg
Hoe rijd je ermee?

#11 ·
Onze elektrische auto (geen Vauxhall) haalde een paar weken geleden bij min temperaturen met de verwarming op volle toeren de helft van de kilometers die hij in de zomer zal halen, het is niet alleen een Vauxhall-ding.

#12 ·
Mag ik toevoegen dat de airconditioning. Ik houd de cabinetemperatuur in de zomer slechts drie tot vier graden lager dan de omgevingstemperatuur en in de winter tot het minimum dat nodig is. Op deze manier is het met de gebruikelijke hypermiling-rijstijl inderdaad mogelijk om 4,4 m per kWh te halen. Soms zelfs beter, maar 4,4 keer 45 kWh bruikbare batterij geeft 198 mijl. Meestal hoef ik het niet te rekken, dus gemiddeld zo'n 3,7, dat is nog steeds 167 mijl. Vreemd genoeg merk ik dat ik minder bereik heb als ik van en naar mijn werk ga dan wanneer ik op vakantie ronddobber. Misschien helpt het om meer ontspannen te zijn?

#13 ·
Hallo, mijn 5 maanden oude Mokka e staat momenteel bij de dealer en dat al bijna 3 weken. Twee keer pech gehad door een batterijfout waarvoor ze worden teruggeroepen. Proberen om een reparatie in te plannen was een nachtmerrie, twee keer geannuleerd. Ook is de batterijduur erg slecht. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze auto en ben nerveus om hem terug te krijgen.

#14 ·
Hoi, mijn 5 maanden oude Mokka e staat momenteel bij de dealer en dat al bijna 3 weken. Twee keer pech gehad door een batterijfout waarvoor ze worden teruggeroepen. Proberen om hem te laten repareren was een nachtmerrie, twee keer geannuleerd. Ook is de actieradius van de batterij erg slecht. Ik heb alle vertrouwen in deze auto verloren en ben nerveus om hem terug te krijgen.
Heb je een follow-up? Ben je nog steeds nerveus? Ik heb de mijne sinds september 21 en hij is volledig betrouwbaar geweest. Ik heb vorige week 4,9 mijl per kW gehaald. Dat is waanzinnig goed.....45 kWh keer 4,9 m/kW is 220 mijl. Gewoon een geweldige auto.

#15 ·
Hoi allemaal.
Ten eerste was de actieradius absoluut verschrikkelijk, de auto haalde nauwelijks 100 mijl op een volle lading, in de winter zonder verwarming moeten rijden om de kilometers eruit te persen was niet leuk.
En om het af te maken, zat de thuisladerkabel vorige week vast en kon ik hem niet losmaken, de RAC moest worden gebeld om de auto uit elkaar te halen om hem los te maken.
Ik heb nu 7 maanden een mokka en heb tot nu toe ongeveer 12.000 mijl gereden.
Ik heb nog nooit problemen gehad en mijn actieradius in de winter was ongeveer 150/170 mijl met behulp van verwarming / verwarmde stoelen en stuur (in de normale rijmodus).
Natuurlijk hangt de actieradius sterk af van hoe snel je rijdt en hoe je rijstijl is. Als je graag sportief rijdt of veel snelweg rijdt, zal dit natuurlijk de actieradius verminderen.
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met carplay.
Het lijkt erop dat je een beetje pech hebt en ik zou je garage een batterijtest laten uitvoeren.
Want zelfs als ik snelweg of sportief rijd, heb ik meer dan slechts 100 mijl. Ik reed in de winter alleen op de snelweg en haalde toch ongeveer 140 mijl

#16 ·
Hoi allemaal.
Ten eerste was de actieradius ronduit verschrikkelijk, de auto haalde nauwelijks 100 mijl op een volle lading, in de winter zonder verwarming moeten rijden om de mijlen eruit te persen was niet leuk.
En om het af te maken, raakte de thuisladerkabel vorige week vast en ik kon hem niet losmaken, de RAC moest worden opgeroepen om de auto uit elkaar te halen om hem los te maken.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar dat zal ik niet doen. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen?
Hoi mensen
Mijn Mokka e is twee keer kapot gegaan
Een keer met slechts 381 mijl op de teller en opnieuw bij 4882
Vauxhall heeft geen idee waarom
Het geeft een storing in het elektrische tractiesysteem weer
Nu twee keer weggesleept
Gebeurt het een derde keer, dan gaat hij terug
De rechtbank uit
Ik begrijp dat auto's kapot gaan, maar om het niet te repareren en me te vertellen: "Laat het ons weten als het weer gebeurt"
NEE

#17 ·
  • Like
Reactions: peirpoint
#18 ·
Hoi allemaal.
Er zijn talloze softwareproblemen geweest en ondanks updates werkt het carplay-systeem nog steeds niet goed.
En om het af te maken, raakte de thuisladerkabel vorige week vast en kon ik hem niet losmaken, de RAC moest worden gebeld om de auto uit elkaar te halen om hem los te maken.
ik weet dat je bericht iets gedateerd is, maar ik voelde dat ik mijn duit in het zakje moest doen. Net als jij haalt onze sri premium nauwelijks 100 op een volle lading, hij is al verschillende keren terug geweest met software-troep etc., deze auto heeft me gestrand op de M42 terwijl ik probeerde naar een benzinestation te rijden om op te laden op 3 mijl van de stations, het batterijniveau gaf 25% laag aan, maar meer dan genoeg om me naar Hopwood-stations te brengen, lang verhaal kort, ik verliet de snelweg op de afrit toen alle bellen, fluitjes etc. afgingen en de auto ging gewoon dood terwijl ik nog op de rijstrook stond, kreeg niet eens de kans om te stoppen, ik belde de pechhulp, ik vertelde ze dat het een e/v was en helemaal niet geduwd kon worden, heb je het ooit geprobeerd? Het gewicht van deze dingen veroorzaakt een hernia, hoe dan ook, de patrouilleman kwam en zei dat hij hem niet op een normale trailer kon laden omdat de wielen niet zouden bewegen, hey ho, dus belde hij voor een dieplader, "ik zei je dat het een e/v ffs" hoe dan ook, ondertussen kwam meneer vrolijk "niet" snelwegagent langs, kegelde het gebied af, ik was 100 meter van de stations ffs, meneer snelwegagent zei omdat het een actieve rijstrook blokkeert, tenzij aa over 25 minuten komt met een dieplader, ik zal een van onze bergingschauffeurs moeten bellen, aa gaf zich over, waardoor ik een rekening van £ 270 kreeg voor berging en de auto naar de compound werd gebracht omdat ik op dat moment niet het geld had om te betalen, hoe dan ook, de rekening betaald, deze keer door aa laten bergen en naar een hoofddealer in reditch laten brengen om de auto te laten controleren, opnieuw was het een softwarefout, dus slaagde erin om het geld terug te vorderen, maar de ervaring heeft me totaal geen vertrouwen meer in deze auto gegeven. Hij staat op lease, zodra de lease afloopt, ben ik zo snel mogelijk terug bij diesel

#19 ·
...., i rang the breakdown, i told them it was a e/v and cannot be pushed at all,
De reden dat de wielen blokkeren, is dat de parkeerpal vergrendelt. Kijk naar de handremleiding onder de motorkap. Twee inbusschroeven verwijderen de plastic afdekking en draai vervolgens met een 7 mm dop de pal los. Laat de Vauxhall-dealer u de locatie aanwijzen. Dan zit u nooit meer vast. AA-man zou dit moeten weten. Zorg dat u de gereedschappen in het dashboardkastje heeft, voor het geval dat. Kost ongeveer 4 pond.

#20 ·
Ik heb "bereik" problemen met mijn Mokka-e die ik eind juni 2023 in bezit heb gekregen. Aanvankelijk was het bereik acceptabel toen ik ongeveer 185 mijl haalde met een volle lading, maar tegenwoordig haal ik slechts 120-125 mijl. Ik ben zo gefixeerd op het percentage en het bereik tijdens het rijden dat ik de weg voor me niet mijn volledige aandacht geef. Met het slechte winterbereik en het niet opletten realiseerde ik me dat ik iets moest doen. Ik nam contact op met mijn lokale Vauxhall-garage die mijn auto heeft geleverd om de inruilwaarde van mijn Mokka-e te onderzoeken tegen een nieuwe benzine Mokka, maar ik besloot die weg niet te bewandelen vanwege een erbarmelijke inruilwaarde en het feit dat het 9-12 maanden zou duren om een nieuwe benzine Mokka te krijgen. Ik bezocht verschillende andere merkfranchises om een inruilwaarde te krijgen, die allemaal een veel hogere waarde boden dan Vauxhall, maar de duidelijke winnaar in dat opzicht was Ford.

Voordat ik mijn elektrische Mokka bestelde, twijfelde ik tussen de Mokka en de Ford Puma, omdat ik ze allebei leuk vond, dus het was voor mij een no-brainer om een Ford Puma Vignale 153PS 1.0L Ecoboost in Frozen White te bestellen. Ongelooflijk genoeg bevestigde de verkoper dat een voertuig dat overeenkomt met de kleur en het uitrustingsniveau, zich op een schip bevond dat op weg was naar het VK en op 09/01/24 arriveerde. De verkoper boekte die auto voor mij en ik kreeg te horen dat ik de levering medio tot eind januari kon verwachten.

#21 ·
Vandaag ben ik naar mijn werk gegaan. Het was behoorlijk koud, vanmorgen 4°C. Keek naar de statistiekenpagina 4,1 m/kW, wat overeenkomt met 184,5 bereik en hoewel ik de cruise op 65 had staan, haalde ik dat plus 20 meer op een bepaald moment toen ik langs een paar vrachtwagens reed. De mijne is een vroege versie met het 50 kWh-pakket. Dus twee jaar en ouder. Het is heel triest dat sommige latere auto's, vermoedelijk met het verbeterde accupakket, problemen hebben. Zo erg zelfs dat sommigen er de brui aan geven. De mijne is niet perfect, het TPMS maakt me gek. Ga er binnenkort mee naar binnen om het te laten onderzoeken. Nieuwe band en frequente drukcontroles, het wil gewoon geen systeemreset uitvoeren. Meerdere keren. Irritant, maar dat is alles wat er is.

#23 ·
Ik heb mijn Mokka e nu bijna twee jaar. Ik ben er niet blij mee. Had een aantal batterijproblemen in de eerste paar maanden, de bouwkwaliteit is schokkend, het sluiten van de kofferbak beschadigt de lak en Vauxhall zal het probleem niet oplossen. Een van de elektrische ramen is defect geraakt. Ik krijg nu af en toe een melding dat de auto de noodspaarstand inschakelt, zelfs als er een goede lading wordt weergegeven. Het laatste punt is dat ik mezelf twee keer per ongeluk heb buitengesloten, door mijn spullen in de kofferbak te leggen. Binnen enkele seconden nadat ik me realiseerde dat ik de kofferbak opnieuw wilde openen, sloot deze zichzelf af en herkent hij niet dat de sleutel zich in het voertuig bevindt! Zeker met keyless entry zou dit niet mogelijk moeten zijn!

#24 ·
2 weken geleden kocht ik een tweedehands Vauxhall mokka e (13.000 km op de teller). En ik haal 1600 km, de actieradius is oké, ben nog steeds aan het leren om EV te rijden, maar gisteren ging ik winkelen en gebruikte automatisch parkeren om mijn vrouw te laten zien hoe het werkt en terwijl een auto zichzelf parkeerde, ging hij zonder reden in de noodrem.. Dus ik zette hem uit en probeerde meteen te rijden en hoorde het geluid van het linkervoorwiel. Vandaag naar de plaatselijke garage gebracht (omdat ik de komende 3 weken wacht op de Vauxhall-service voor de eerste service) om te controleren of het veilig is om te rijden en mij is verteld dat het voorste differentieel kapot is.... Nu met de Vauxhall-dealer gesproken en ze hebben de auto voor inspectie ingepland.. 14.500 km, nog maar een jaar oud voertuig met een kapot differentieel?

#26 ·
2 weken geleden heb ik net een tweedehands Vauxhall mokka e gekocht (8.000 mijl op de klok). En ik haal 1.000 mijl, de actieradius is oké, ben nog steeds aan het leren om EV te rijden, maar gisteren ging ik winkelen en gebruikte automatisch parkeren om mijn vrouw te laten zien hoe het werkt en terwijl een auto zichzelf parkeerde, ging hij zonder reden in de noodrem.. Dus ik heb hem uitgezet en probeerde hem meteen te besturen, hoorde het geluid van de linkerkant van het wiel. Vandaag naar de lokale garage gebracht (omdat ik de komende 3 weken wacht op de Vauxhall-service voor de eerste service) om te controleren of het veilig is om te rijden en me is verteld dat het voorste differentieel kapot is…. Nu met de Vauxhall-dealer gesproken en ze hebben de auto voor inspectie geboekt.. 9.000 mijl, nog maar een jaar oud voertuig met een kapot differentieel?
UPDATE: na 3 dagen onderzoek zei Toomey Basildon: de auto is in perfecte staat en dat geluid dat ik hoor, is een normaal geluid voor een elektrische auto…
Absoluut belachelijk..

#32 ·
Zeker een schurend geluid gehoord, niet luid maar het is er. Zoals een gedeeltelijk vastzittende rem of zoiets. Geen expert, maar het is zeker niet zo stil als het zou moeten zijn. Litronicas heeft imo helemaal gelijk.

Oh en de latere Mokka-e is beduidend sneller dan de mijne.😃

#33 ·
Zeker een schurend geluid gehoord, niet luid maar het is er. Zoals een gedeeltelijk vastzittende rem of zoiets. Geen expert, maar het is zeker niet zo stil als het zou moeten zijn. Litronicas heeft imo helemaal gelijk.

Oh en de latere Mokka-e is aanzienlijk sneller dan de mijne.😃
Ja, dat is een compleet andere ervaring met je auto vergeleken met de mijne🫣🫣 die van jou was zo stil dat je zelfs van de rit kunt genieten.. bij de mijne is het irritant - dat schurende/regeneratieve geluid is te luid! En ja, het nieuwere model reageert iets sneller.
Nogmaals bedankt Ethanedwards, je hebt me echt geholpen te begrijpen dat het niet normaal is. Dus nu zal ik Vauxhall daarvan op de hoogte stellen en het is zeker geen perfect normaal geluid!

#36 ·
Aaah, nou, ik doe graag een beetje Hypermiling ermee. Beste ooit 5,4, maar ik heb geen foto gemaakt. Bijgevoegd is een 4,9 m/kW die ik zelden onder de 4 zie, tenzij ik uhm 'ondeugend' ben geweest, dan 3,8 of zo. View attachment 3199 Ik ben een beetje oud en heb de neiging om langzaam te rijden. 🤗
Wow, dat is echt goed, ik bedoel, het beste voor mij was 3,9 m/kWh, normaal gesproken 3,4 kWh. En het grootste deel van mijn rit is in de eco-modus… 🫣🫣

#38 ·
Ja, ik ben het ermee eens (over dat remstof), dat is een mogelijkheid. Hypermilen...ja, het is niet voor iedereen weggelegd. Ik werk in Colchester en breng dus veel tijd door op de A12. Maximaal 65 mph en ik anticipeer, dus blijf rollen... verminderen van start/stop etc. In één woord... soepel. Banden een paar pond aan de hoge kant etc. 's Ochtends ben ik vroeg op de weg, keer buiten de spitsuren terug naar huis. Best saai eigenlijk. Vauxhall rekent erop dat je met de oude 50 kWh-versie 4,4 moet halen om de 201 range te halen. Dus 3,4 tot 3,8 is aan de lage kant, maar niet ver verwijderd van wat ik drie jaar geleden kreeg. Houd vol en je zult vinden wat voor jou werkt.

#40 ·
Ik heb ook problemen met de actieradius. De actieradius van een gloednieuw voertuig zou 220 mijl moeten zijn en ik worstel om er 100 uit te halen voordat ik moet opladen.
Wat is uw verbruik x mijl per kWh?

Ten tweede, hoe rijdt u?

Vol gas overal?

Gebruikt u de B-knop?

Banden op de juiste spanning?

Niets anders is duidelijk, rijdt u de hele tijd op de rem of heeft u een dakdrager?

Om iets voor te stellen, heb ik veel meer informatie nodig.

#41 ·
Hallo allemaal, ik heb een heel vreemd probleem met mijn Mokka E uit 2021. Als ik de auto start, hem dan bijvoorbeeld 1,5 meter verplaats en hem weer uitzet (elke rit triggert het). Als ik van de auto wegloop, komt er een vreemd, bijna piepend geluid uit het centrale onderste deel van de voorbumper?? Ik heb het teruggebracht tot een sensor achter de middenplaat van het onderste deel van de bumper, de actieve grille, of een vastzittende ventilator, maar ik lijk de exacte oorzaak niet te kunnen achterhalen. De auto stond afgelopen vrijdag in de garage voor het vervangen van een kogelgewricht. Ze gaven aan dat ze de auto op codes hebben gecontroleerd en niets hebben gezien. Ideeën over hoe ik het probleem kan opsporen / heeft iemand het al eerder gehad? Bedankt